Direktlänk till inlägg 11 november 2011

vi gillar...

Av Emilie - 11 november 2011 16:35

soliga lediga fredagar!

Man hinner varva ner så skönt innan helgen då.


Vi hade lekparksdate med Jessica, Judit, Vide och Milla.

Så häärligt var det. Underbart väder jämfört med de senaste gångerna vi var där och fullt regnställ var tvunget.


Solen sken från en blå himmel.

Tösen och Milla hade jätteskoj. Hela tiden. Innan har Tösen blivit trött efter ett tag och struntat i Milla, men nu busade hela tiden. Tyvärr så trissar dom ju upp varann ganska mycket då och så kom det en kvinna med en äldre tax (tror jag det var) nere på cykelvägen och det tog inte många sekunder innan Tösen och Milla var där.

Både hon och hunden blev ju lite rädda, men som tur var så kände Jessica henne och hon verkade vara en ganska vettig hundmänniska.

Hon såg att vi hade barnen med oss där upp och att man inte tittar på hundarna varje sekund.

Samt att dom var upptrissade och när lösa hundar träffar en kopplad hund som bara vill skydda sin matte så blir det ju lite gruff. Det finns ju såklart ingen ursäkt för det som hände. Inget hände ju med den lilla hunden men det var ju inte skoj, tyvärr så vill man ju kunna ha sin hund lös vid sånna här ställen där det går, äben om man inte till 100% kan garantera att man har koll på dom. Det är det jag saknar med att bo i ett sammhälle istället för på landet. Men övar man inte på situationen så kan man ju aldrig hantera den.


Barnen hade också himla skoj idag, mycket gunga och mycket rutschkana.

Vi fikade även lite i solen, Jessica stod för det nyttiga, äppelbitar och vi hade pepparkakor med oss.

Tur man kan dela med sig :)


Efter lekpark blev det lite mer fika hemma och sovdags för Lukas.

Lukas sov, Rille mekade med den nya fönsterbrädan och jag tog med Tösen upp på Grönelund för en springrunda. Hon var inte lika entusiastsk idag efter all lek på förmiddagen. Och jag var inte super pigg efter fikat i magen, så vi tog bara 2,5:an. inkl alla backar, sprang hela vägen på ca 20 min, inkl. uppvärmnings gång till vattentornet.


Ikväll blir det fredagslyx middag :)

Pasta med räkor, vitlök, chili, körsbärstomater, färsk spenat och kanske lite sparris med.

Till det blir det även lite pan riche, kanske att jag grillar dom lite i ugnen och drar över lite vitlök på dom.


Ska testa om vinet hållt sig fräscht i kylen en vecka. Det blir Idol på tv och sen en film med Rille.

Får nog göra popcorn till den.


Lilla Nova...nä kortet blev inte så bra, ville inte blixtra henne i ögona mer.

 


Sofie och Olivia titta på Greys Anatomy. Dom såg så roliga ut, sådan mor sådan dotter

 


  Vi tog med lite blåsbubblor till lekparken.



Fikatajm! Munnen full med äpple 



Hundbus


 


Vide blev visst 6 mån idag. Han gillade den stora gungan.

   



Speciellt när Lukas puttade på.


  Han fick den bara på läppen en gång så då var det inte så kul längre.


Tösen är helt utslagen här hemma nu.


Trevlig helg!

 
 
jessica a

jessica a

15 november 2011 12:40

Visst hade vi såå trevligt och skönt i solen - och hundincidenten får vi försöka glömma, allt gick ju bra!

Får jag låna dina kort så jag me kan göra ett lekparksinlägg?

har du förresten några pyjamasar i stl 74 så lånar jag gärna dem, Judit hade ju den storleken på sommaren så därför har vi inte så många.

kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
jessica a

jessica a

15 november 2011 15:17

gick inte högerklicka på dina kort... vet att man måste aktivera nåt för att det ska funka, tror förresten inte att jag gjort det på min blogg heller... synd för de var så fina!

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards