Direktlänk till inlägg 20 november 2011

Känns som ett långt inlägg är på gång

Av Emilie - 20 november 2011 22:47

Jag skulle ju kunna dela upp det...men det är inte riktigt jag, ni får helt enkelt stå ut och kämpa er igenom.


Richard hade lite upptagen eftermiddag och jag lugnt på jobbet så jag slutade vid 13 och hämtade Lukas på dagis, hans schema är ju bara till 13.30 på fredagar eftersom Richard slutar tidigt. När jag hämtade honom hade han värsta rivsåret på kinden, stackarn. Det såg ganska nytt ut, men "fröken" / vikarien verkade knappt veta om det för hon sa inget, eller sa vem som gjort det. Det har vart mycket oj om det i helgen.

Vi packade våra väskor och bar iväg, många stopp blev det.

Apoteket, bara 11 nr före där, det tog sin lilla tid.

OKQ8 för att hämta ett paket med välkomstgåva från en ny bokklubb.

Det fick blir lite av Lukas julklappar. 2 Mamma Mu böcker och en Kråkan docka.

Sen till svärmor och köpte mig en julklapp till mamma. En söt betong tomte, ni får se mer av dom efter nästa helg då jag vart på betongparty. Nån som är intresserad??


När vi kom innanför 50 skyltarna till Vaggeryd så somnade Lukas, han hade sovit på dagis men trött fortfarande. Vaknade i stan när vi skulle in och köpa byxor till honom och välkommern till världen present till Nova.

Lukas fick 3 par (för 2) på Lindex, mysbyxor i stl 98, passade på att köpa extra stora så dom räcker ett tag. Det blev svart, bruna och mörkblå, så nytänkade av mig :)

Till Nova köpte vi världens sötaste "onepiece" med luva som hade kattöron, morrhår och på ryggen/rumpan hade dom satt en svans. Sååå himla söt, kunde inte låta bli. Den var vit med rosa och grå detaljer.


Sen for vi vidare till mormor.

Efter ett tag kom Sofie, Jamie och Olivia. Och sen pappa och vi kunde äta middag.

Det blev idol och film.

På lördagen fick jag stalltjänst. Mamma var i drevet med älglaget och pappa stod på mässan på Elmia, sportmässa. När jag nästan var klar kom Jamie ut med Lukas, dom skulle till stan och bla. hämta Rille så Lukas fick komma ut. Samtidigt kom mamma hem, så han hjälpte till lite, men var väldrig trött och hungrig.


När vi kom in påbörjades maten, kalkon stod på menyn, tack och lov. det är ju så himla gott!

Efterrätt blev kladdkaka med lime och kokos topping, receptet finns i senaste Buffé, vi skippade dock den vita chokladen i frostingen.Dessutom tappade vi (jag) bort tiden så jag skakade lite på kakan för att se om den var klar, när ca 10 cm i mitten var "geggigt" fortfarande så fick den vara klar. Vi tror det var mycket längre än receptet sa.


Anna och Kim kom även dom med lilla Nova.

Kim skulle hjälpa byta mammas däck med.


Vi fick bestämt allt inför jul med, känns skönt, så listan ska skickas ut när som...såg vad klockan var nu bara, herregud va tiden går fort.


Söndagen fick börjas med stalltjänst igen. Pappa var på mässan och mamma kan ju fortfarande inte belasta handleden efter brottet.

Lukas var med och hjälpte mormor med Olivia, han var grym på att skaka vagnen när hon vaknade till.

Lukas fick sova en stund för att bli redo för en stor grej i livet. Bio.

Vi blev bjudna på bio av mormor. Nalle Puh. Den var jättebra, man som vuxen uppskattade den nog mer än barnen. Se svenska rösterna var inte riktigt som vanligt, men fick funka.

Lukas var jätteduktig. Han satt snällt som ett ljus heeela filmen, 1 h lång.

Det får vi göra fler gånger. Efter bio hade vi bokat middags date med morfar så mamma kunde åka med honom hem. På McDonnalds. Lukas åt som en häst.

När vi kom hem fick vi springa in till grannarna och gratta Jesper lite som fyllde 3 idag.

Trots den stora middagen var Lukas hungrig och kunde inte somna vid 20.45 men 1,5 tallrik med pepparkaksfil och lite macka senare gick det bättre. Lite sent bara.


Nu är det dags för sängen. Godnatt


Påväg till ett nytt äventyr :)

   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards