Direktlänk till inlägg 21 november 2011

holabalo på dagis

Av Emilie - 21 november 2011 20:55

Lukas är i en period när det är ganska lätt att lämna honom på dagis.

Han kan följa med de andra barnen in, när dom ska in på avdelningen både när vi kommer på morgonen eller när vi kommer efter att dom vart ute.

Han vill dock gärna inte säga hejdå.


Idag när jag hämtade honom var han sist kvar inne. Algot höll på att klä på sig, de andra som åker strax efter 16.30 hade lämnats till stortorget. Dom vet väl att jag brukar vara tidig, så han brukar vara kvar på avdelningen.

Iaf, så var Lukas favvo pedagog tillbaka. Sara. Han sa att han gillar henne, när vi tittade på klassfotot en dag.

Han har opererat sitt knä som inte blivit riktigt bra efter att ha släpats efter en häst.

Dom hade plockat bort lite saker, så just nu kunde hon inte sträcka ut benet för då skulle hon även kunna fortsätta att böja knät på fel håll. Men det verkar ha funkat bra att jobba ändå.


När de flesta barn precis somnat på middan idag gick branlarmet. Sara och vikarien(maggan har semester) fick väcka alla och klä på dom och ytterkläderna. Tack och lov var det bara nåt fel på larmet. Det kan inte vara lätt att hinna med annars. småbarnen får dock hjälp av pedagoger på de äldre avdelningarna.

När allt lugnat sig och dom fått barnen i säng, så gick larmet igen. Efter det gick det inte lugna barnen igen.

Så Lukas var lite lätt trött i eftermiddag.


Han stollar ju runt som vanligt, men ändå.

Efter maten satte vi oss i soffan och kollade lite på SvtB på pingvinerna från madagaskar, han somnade i mitt knä. Som tur var så var tänderna borstade och pyamas på.


Tacksam nattning!

 
 
jessica a

jessica a

22 november 2011 13:40

Ja, inte är man avundsjuk på dem inte! Även fast de får en del kramar på arbetstid (fast det är jag glad att jag inte får).
Fin header förresten!
kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

22 november 2011 15:23

Visst är det skönt att det är lätt att lämna på dagis! Victor har inte heller tid att säga hejdå till mig, han bara springer in! Men hellre det än att han grinar och inte vill att jag ska gå..:) Trist att Lukas blivit klöst i ansiktet, vet att det inte är roligt att komma och hämta när det har hänt. Må så gott! Kram C

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards