Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Suck

Av Emilie - 24 november 2011 21:35

Förmiddagen började så bra...

men inget tålamod i världen kunde rädda mig när vi skulle iväg.

Jag förberedde Lukas i tid, som vanligt, på att vi behövde gå ut med Tösen, så hon fick bajsa, vilket han tycker är hemskt intressant. Och sen åka och handla. Sen åka till dagis.

Men när det väl var dags var det hopplöst. Har ni nån gång provat att klä på en lealös kille som vägrar vara still, en fleecejacka, en regnoverall, gummistövlar och mössa.

När det var en stövel och mössan kvar gav jag upp.

Det är då man önskar att man inte behövde utan kunde strunta i det.

Jag tog med Tösen hennes koppel och gick ut. Jag stannade utanför dörren för att höra honom. Efter ett tag öppnade jag igen. Då stod han där och sög på tummen. Jag tänkte att okej, nu kanske han hajjade till lite, men ICKE!

Jag fick kramphålla honom och få på den förgrömmade stöveln.


Jag bar honom under armen ut i vagnen, stängde bågen och drog upp "solskyddet" som fick agera regnskydd.

Han satt i vagnen och kikade genom rutan och sa "hej hej mamma!" och sen utanför vagnen runt "regnskyddet" och sa "hej hej mamma!" så där sött och gulligt. Men jag var INTE på humör.

I det är pissregnet det var idag med så var det inte kul att vara mig.


Ni ska veta att jag gjorde allt jag kunde för att få honom att vilja klä på sig. Jag insåg att vi inte skulle hinna med att handla. Jag satte mig med honom och förklarade noga att vi måste klä på oss nu osv... men inte hjälpte det.

Det var inte så att han sa att han inte vill utan han bara fjantade runt och skrattde hela tiden.


Jag längtar till imorgon eftermiddag!!!


då är det helg! vi har inte jättemycket planerat, men bör nog slänga lite kartong/tidningar plocka upp i trädgården med alla leksaker osv. för efter denna helg finns det ingen tid över nånstans.


Förra helgen plockade jag upp mina hyacinter och amaryllis från källaren.

Lite sent kanske, men dom kommer ju hålla sig länge istället. Får helt enkelt köpa några om jag vill ha härlig doft här hemma snart.


Idag kom det ett paket från H&M jeans till mig, har inte provat ännu. 7pack strumpor till lucke och en tröja med Bumbelbee på och fleecefodrade stickade tumvantar till Lukas.



Just det, idag pratade Rille med sin handläggare.

Folksam kan ju inte räkna med att vi är kunder länge till.

Tydligen så kan man bli misshandlad av tre killar, nedslagen, sparkad lite var stans, inkl. huvudet, slagen med batong flera gånger. Vilket leder till 3 månaders sjukskrivning utan att det kallas för GROV misshandel.


Handläggaren ber om fullmakt till allt som rör fallet och kopior på polisrapport och sjukskrivningar.

Men om hon bara läst polisrapporten förstår vi att hon tog det beslutet. Men Om hon gjort sitt jobb och kikat på alla handlingar så hade hon förstått att det var lite värre. Men vadå då, det är ju bara 20 000 som står på spel.

Imorgon ska Rille prata med Polisen, handläggaren osv. och hoppas kunna reda ut detta. Samt få hem papper till ansökan hos brottsofferjouren. Denna eviga sörja. Återigen förbannar jag dessa JÄVLA snorungar som gjorde detta mot oss.


Snart är fredag eftermiddag här....godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards