Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Julmatshelg

Av Emilie - 12 december 2011 22:17

Så i helgen var det äntligen dags att laga julmat.

Min kusin Richard mådde inte bra så han kom inte och inte heller hans vän Christina som snart är som en i familjen/släkten :)

Så det blev "bara" Jag och Lukas, Mamma och Pappa, Sofie & Olivia, Kim, Anna & Nova, Irene, Katarina, Sebastian och Niccolina.

jag kom ifrån jobbet tidigt men det härliga vädret och ärenden i stan gjorde att vi kom fram 17.30

Precis när jag kört av 40:an till mamma så fick jag ett sms som sa Nu gick strömmen!

Så vi fick vänta ett par timmar på det riktiga arbetet och missade en del av Idol finalen.


På vägen i snöyra blask och hårda vindar satt Lukas och snurrade runt sin mössa, så den flög iväg, men han ville ju ha den och gosa med så han fick för sig att det var ok att fälla ihop axlarna och halvt började kravla sig ur bilstolen. Som tur var fanns det en rastplats snart där jag stannade och ut i snön och sätta fast honom ordentligt.

När jag såg vad han gjorde ropade jag till på honom och det skrämde honom så han satte sig snällt i stolen igen och kommer förhoppningsvis inte göra så igen. Fy va hemskt det var.Speciellt i det vädret.


Under helgen hann vi iaf med mandelmusslor, julkorv, viltkorv, leverpastej, knäck och lussebullar det gjordes även köttbullar.

Allt From scratch.


Efter att inte vart ute något under lördagen tom vi oss iaf ut på söndagen och hjälpte mamma i stallet.

Det var skönt att komma ut lite under helgen iaf.


Vi har även fått träffa Olivia och Nova mycket. Lukas har gullat en del med dom.

Vi har fått dom att sova gott, små stunder för långa stunder kan ingen av dem sova.


Imorgon är det äntligen dags för lucia på dagis med Lukas.

Jag hoppas lite att det är dåligt väder så vi kan vara inne i gympasalen.

Men det är ju säkert mysigare ute. Vi får se hur det blir.

Jag ska försöka fota, brukar ju gå sådär. Ska plocka fram kameran redan nu.


Godnatt.


Lukas hjälper till lite. För ett år sen gick det förklädet till fötterna på honom nästan.

   

Bakar lussebullar med moster, tyligen i bara blöja.


Lukas fick träffa sina kusiner mycket. Vilket han gillade väldigt mycket. T.o.m han har bebisspråk :)

     



Söndagskvällen och måndags kvällens projket.

Ni skulle ha sett Lukas min när jag tog med honom till köket och visade honom trakorbitarna igår.

Idag fick han hjälpa mig att sätta på godispluttarna på taket på baksidan.

     

Liten gran och älg och såklart, som jag fick lära mig förra året installerade jag fönsterrutor(gelatinark)


Nu ska jag bara hitta nånstans att ha det.

 
 
jessica a

jessica a

13 december 2011 12:53

HÄrligt med matlagning tillsammans! Skulle vi aldrig få till i vår familj där både syrran o mamma är mest ointresserade :(
Och fint pepparkakshus, är impad av alla som har tålamod att pyssla. Önskar jag hade men har insett att det nog inte är nåt för mig.
kram

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lisabeth

13 december 2011 13:53

Så retligt att strömmen gick, men kanske lite mysigt också? Jättefint pepparkakshus! Förstår att Lukas blev glad, hihi.

 
Ingen bild

camilla

13 december 2011 22:01

Superfint pepparkakshus! Duktiga du!
camilla

Emilie

14 december 2011 08:39

tack. dom nya mallarna som finns är så himla smidiga. rekommenderas starkt. men traktor mallen var lite knivig, tydligen var inte jag ensam om att tycka den var svår att få ihop :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards