Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Åska?

Av Emilie - 14 december 2011 08:39

Jag är inte ensam om att blogga om det denna morgon. Även facebook är fullt kom kommentarer.

Hur tusan kan det åska i mitten av december???

Det var även snöblandat regn. Det var superskoj att gå upp då och åka upp till hästarna, som givetvis hade gått och gömt sig så jag blev lite halvsen hem.

Jag hoppade in i duschen efter jag kom hem, behövde bli lite varm, men det blev jag INTE. Har ju en sambo som gillar att ta långa varma duschar på morgonen. Om jag inte säger till honom i god tid.

Strax efter jag var klar, vaknade Lukas. 6.45
så tidigt vaknar han ju inte ens en vanlig dag. Vi slöade till lite och när jag höll på att somna i julkalendern så petade han lite på mig. Vi har precis ätit frukost och får snart ta tag i städandet här hemma.

Tror jag ska försöka diska upp alla glas i vitrinskåpet, dom är så jäkla dammiga nu. Ser ju inte så kul ut till jul.

Det är lite dumt att ha lampor i vitrinskåp så det syns.


Lukas springer runt här med en bit presentpapper och snurrar på det som Ebba gjorde på sin cirkus uppvisning.

Han vill inget annat än att titta på Ebba så jag får väl lägga ner bloggandet för idag och ta tag i huset och låta honom titta :)


Min nya fina fönsterbräda, konstruerad av världens bästa pojkvän/sambo.

Den är så ljuvlig just nu och ännu bättre snart. 2 blommande orkidéer och 2 snart blommande hyacinter.

 


dock såg jag när jag kom hem att hyacinterna hade "svag doft" får nog köpa fler :)


Ha en bra dag denna "härliga" vinterdag :)

 
 
Ingen bild

Lisabeth

14 december 2011 10:18

Fick också frågan innan om de åskade inatt, jag var uppe till halv fem och jag hörde ingenting!!

Emilie

14 december 2011 17:25

det var vid 5.25 så då sov nu nog gott om du somnade halv fem :)

 
Ingen bild

Lisabeth

14 december 2011 10:22

Glömde säga att fönsterbrädan var ju jättebra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards