Direktlänk till inlägg 17 december 2011

Mycket jobb nu

Av Emilie - 17 december 2011 23:31

Nu är jag redit trött.

Jag har jobbat hela veckan. Idag blev det jonn 14-22. Imorrn är det julbord och sen på måndag är det ju vanlig arbetsvecka igen...eller vi har stängt på fredag men med allt vi har att göra på torsdag kommer det kännas som hel arbetsvecka. Det är fullsatt på lunchens julbor, därefter ska allt städas ordentligt, jag ska göra pappersarbete och ändra kassan inför det nya året det är ju nu restaurangmoms som gäller snart.

Jag har tagit semester de första dagarna vi har öppet, det ska bli skönt. Vi skulle egentligen delat lite på dagarna mellan nyår och trettondan då vi brukar ha stängt men jag tog ledigt så man får lite extra tid hemma...


Men i allt detta jobb fick jag göra något som gav energi igår, jag träffade Sara, Linda & Linda.

Vårt årliga julmys. Vi äter lite julmat och gör alldeles för mycket godis.

Rille och Lukas var hemmas hos Rilles föräldrar så vi kunde sova där eftersom jag passade på att ta ett par cider under mat & bak.


I vanlig ordning trodde jag att jag vart duktig och fotat, men det var visst inte så många kort :)

Ville ju få med stämmningen och skippade blix, men det gick sådär :)


Hittade kort på min lille skrutt i mobilen med. Jag får nog gå och sova så jag kan vakna snart och gosa med honom, har knappt träffat honom på två dag nu.


Just det ni har väl skickat en önskning till musikhjälpen??? jag har gjort det!!!

50:- i denna julhysteri kan man gott och väl skänka.!!!!

Men skynda er det håller bara på till sönd kl 18.



Liten julbuffé med väldigt god Jansson


Vi hade köpt 50:- julklapp som vi lottade ut. Sjukt hur bra dom passade den person som fick den...

 


Vi spelade klassikern Labyrint!

 


Mammas lilla gosunge under morgonen. Visar mössan han fick låna kvällen innan.

 



Myser lite hos pappa

   


Jag blundade lite i soffan jaf hörde att Lukas gjorde något han tyckte var kul. Och eftersom dom landade på mattan hör jag ju inte vade det var. Snabb var han ändå :)  


Gonatt. Hoppas snön är här för att stanna nu!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards