Direktlänk till inlägg 22 december 2011

äntligen

Av Emilie - 22 december 2011 23:28

nu har jag äntligen tid/ork att blogga igen.


Rille och Lukas har vart hemma hela veckan. Och det har inte varit en kul vecka för dom.

Lukas har haft feber och något med som vi inte listat ut. Han är förkyld, hans vidriga hosta har gått över till otrevlig bara. Han vill knappt äta. Han tuggar lite och spottar ut, jag kan inte se något i munnen, mer än att han får ännu mer tänder just nu. Det tredje paret i rad uppe. Han har aldrig haft ont av det innan, men nu har det kommit par efter par.


Jag har jobbat och jobbat denna vecka.

Det har varit skönt att dom har vart hemma eftersom jag kan börja kl. 7 på morgonen då.

Och förhoppningsvis sluta tidigare. Idag har vi haft sista öppetdagen. Min chef jobbar inte dagen innan julafton, och det tackar vi för, för det behöver inte vi heller.

Men idag fick det bli 7-17.30 Härligt att avsluta en 11 dagars vecka på.

Jag var så jävla slut när jag kom hem. Har redan tagit två power naps.  Tänkte däcka till film i soffan men det är glapp i min datasladd så det tog ett tag innan jag kom på det så tiden rann iväg så nu kan jag nog gå och sova ändå.


Imorgon ska här städas det sista och under kvällen kommer både Sofie, Jamie och Olivia och Kim, Anna och Nova. Det ska bli trevligt med lite syskonmys. Det ska griljeras skinka och kokas gröt till ris a la maltan.

Richard har slagit in alla julklappar. Han tycker både att det är kul och duktig på det, Tack och lov!


God Jul på er alla där ute.

Tyvärr hann jag inte med julkorten i år. Och Lukas har ju inte vart på sitt bästa humör dessa dagar så att vara ute har inte vart så poppis. Imorgon lär inte snön vara så fin, men jag hoppas på att kunna ta ett fint jul mms ändå.


Nu när jag äntligen är ledig så smälter snön bort. FUSK!!!


GOD NATT!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards