Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Julhelg

Av Emilie - 27 december 2011 12:21

Nu har julelgen passerat med allt vad den innebar.

Fredagen för mig blev inte som jag tänk, gick nog snarare in i väggen än städade.

Jag kan tänka mig hur folk mår som går in i väggen asså.

Jag fick INGET gjort och orkade inte heller.

Lukas gnäll var toppen på isberget. Tack och lov kom Richards föräldrar oanmälda och underade om vi behövde hjälp med något. Jag hade precis samlat mig och plockade in i diskmaskinen iaf.

Och hela tiden hade jag i bakhuvudet, jag måste åka och handla innan vörtbrödet tar slut.

Jag kunde åka när Mia & Calle kom och fick mycket riktigt tag på det sista vörtbrödet, tack och lov!


På kvällen kom Kim & Anna med Nova och Sofie och Jamie med Olivia.

Vi hade det mysigt och åt middag ihop. Var vakna alldeles för länge.

Försökte titta på film medans gröten skulle koka upp....det gick ju bra!

Fick städa hela spisen, och dela båda luckorna. Vilket resulterade i trasig tumme.

Så vi beslutade att inte titta på film utan ta tag i vår sista julmatslagning istället.


Julaftons morgon åkte jag till stallet och myste lite med hästarna och fick rida barbacka en liten sväng.

Det var min bästa julklapp. Har inte ridit sen semestern eftersom han vart skadad. Vi åt gröt och skinkmacka i ladugården med :)
Min sämsta julklapp blev juldagen på väg hem till mamma och pappa när vi fick punka.

Tack och lov nära en mack på 40:an så vi kunde stanna där oc snabbt slänga på extra däcket.

Jag har precis vart uppe hos Magnus Bil och fått satt på 4 nya vinterdäck på mina gamla sommarfälgar, som hade 2 punkadäck som ni kanske minns sen i somras när jag var inne på Krahners och körde och hittade metallskrot. Jag har aldrig fått så här mycket punka. 4 däck på ett halvår.

Men nu ska dom förhoppningsvis hålla. Vi vill nog helst byta bil snart. Så man kan sälja den med "gott" samvete.

med ordentliga däck på.


Julafton får nog komma i ett eget inlägg tror jag. Orkar inte ta allt nu. Det var ju en del skoj som hände :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards