Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Softish

Av Emilie - 28 december 2011 20:34

Idag har varit en ganska lugn och soft dag här på Lindgatan.

Jag gillar att man inte måste "sätta klockan" så jag kan vara vaken lite längre och kolla på nån extra film på kvällen.

Jag har tittat på en del film de senaste dagarna. Jag har ju en del att ta igen.

Druckit ett glas vin oc ätit choklad/godis och kex med ost :)


Jag har bla. sett två filmer med samma handling.

Friends with benefits med Justin Timberlake och bitch tjejen från That 70s show, fatta vilken tid det tog innan jag kom på vem hon var, såg en film med henne för några dagar sen och fattade inte då heller.

Igår såg jag No string attached, med Ashton Kutcher och Natalie Portman(tror jag)

Båda bra, kan tyvärr inte säga vilken som var bäst. Gillar båda tjejerna, men inte Ashton jättemycket så då vinner la Friends with Benefits.


Åter till dagens händelser. Jag hade frukosttjänst i stallet, så jag fick sätta klockan idag iaf.

Men det gjorde inte så mycket. När jag kom hem var det dags att gå iväg med Tösen. Hon hade tid för inlämning kl. 8.30 för tandstensborttagning. När jag kom hem satte jag på DisneyChannel Play med Skönheten oc Odjuret.

Min nya favvokanal :) Dom har ju visat en del dinsey klassiker nu under julhelgen som man kan kolla på igen där.


Lukas vaknade ganska snart och jag halvsov mig igenom slutet filmen med Lukas stojjandes.

Vaknade till och kände "Shit va e klockan!!!" jodå kl. var 11.05

Jag skulle hämta Tösen vid 11.

Hon blev glad, men var något förvirrad och dämpad efter sövningen.

Det hade inte varit så mycket att ta bort men det satt vid tandköttet på henne och irriterade det så hon var ganska röd. Eftersom det inte var så mycket så fick jag 10% rabatt. Väldigt välkommet i dessa dagar.


Under eftermiddagen gick vi in till grannarna så pojkarna fick busa lite.

Under sen eftermiddag / kväll har jag och Lukas mest softat i soffan för jag har varit trött, han med eftersom han inte sovit middag idag.


Imorgon står röntgen av foten på schemat. Ska bli intressant, tror inte att dom kommer se nåt, men hoppas kan man ju. Jag tar med mig hela familjen så vi ska kika lite på att eventuellt byta bil. Vi ska till Hedin Bil oc kika på en Kia Ceed. 5 år skattefritt, 7 år nybilsgaranti och väldigt låg förbränning. Kan va nice!

Sänka månadskostnader är ju alltid bra.




Jag har bestämt nyårsmeny nu... om det kommer nån och delar den med oss vet vi ej, det får vi se :)

Det blir Någon kex/krustad historia med nån räkröra tjosan :) som snacks först.

Sen hummerrisotto med pilgrimsmussla som förrätt, varmrätt blir något kött Wellington med potatisgratäng och rödvinssås. Sist men inte minst crème brulée i mina nya fina formar med min fina brännare jag fått av Sofie och Jamie i julklapp. Bubbel och nån smällare sen på kvällen.


Richard ska ta med sig Lukas upp till Magnus Bils årliga avsmällning på torsdag. Han provsmäller alltid alla smällarsorter han har. Lukas älskar smällare så det blir skoj för dom.


Lukas leker med sin grävmaskin, vi har inte plockat in matbordet ännu sen jul. Gött med extra plats :)



Jesper, grannen, hade också fått mycket Blixten McQueen saker, bl.a en raceförardräkt. Mössan var poppis!

 


Passade även de lite större barnen

 


Högst bekväm tv tittarställning, tvn sitter ganska högt på väggen men dom såg så söta ut när dom låg där jämte varann. Lukas är precis på väg att krypa iväg innan så låg dom precis likadant.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards