Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Gott nytt år!

Av Emilie - 31 december 2011 09:41

Jag hoppas alla ni där ute får njuta av detta underbara väder vi ar idag, kallt, frostigt och soligt!

tänk om vi hade liiiite snö med, man kan visst inte få allt.

Richard har haft ont i ryggen i ett par dagar, helt galet ont, imorse vaknade han och kände knappt inget så det tackar vi för.


Jag har sett att många skrivit om det gågna året så jag ska skumma igenom bloggen och se och det går att sammanfatta något...


Vi börjar med Januari

Lukas skolades in på dagis undre Januari, det gick ju jättebra, vi hade underbart massa snö.
Med dagis kom ju även Lukas eviga förkylningar och all hosta.

 


Februari

bestod av mer vabbande, höstblåsor bl.a och jag och Lukas besökte Göteborg, jag gick bl.a på GBG Horse Show.

Lukas började under jan att drick smoothie ur vanlig mugg istället för flaksa, vilket de flesta blider visade :)

 


Mars

under mars fick vi besöka dr auschwitz för första gången :)
all snö försvann under mars, "bloggbråkade" med grannen om Tösen, vi hade även vårt första föräldramöte på dagis.


 


April

Vi firade påsken här hemma hos oss, det känns väldigt avlägset men man kunde tydligen vistas ute utan ytterkläder under april :) Vi kunde t.o.m äta middag på altanen

Rabarberna började ta sig ur jorden.Farmor och farfar hade renoverat klart badrummet så Lukas kunde provbada i deras bubbelbadkar. Hemma hos mormor och morfar lammades det för fullt.

 


Maj

under maj slog trädgården ut för fullt men den största händelsen var nog ändå min allra bästa vän Ida gifte sig med sin Johan. Lukas spenderade tid med moster Sofie och Jamie hemma hos mormor och morfar.


 


Juni

min födelsedag, och såklart den bästes födelsedag, Lukas.

samt midsommarfirande.


 

vi var ute och fiskade för första gångenm Lucke fick sitta i brandbil för första gången och han satt även på Herkules med mig för första gången. Mycket första gången...

vi träffade även Felix den goe, Therese lille bebis, den första av många i vår närmaste detta år.


I Juli åkte vi på ett bröllop till, i Kralstad.

Richards storebror Henke och hans Becca hade bestämt sig :)

Vi åkte ensamma utan Lukas hela helgen.

Det var verkligen nåt nytt för oss.


Under Juli hände ju även något som förstörde stora delar av vår semester och höst och ekonomi.

Rille blev rånad och misshandlad i Vaggeryd. Ett kapitel som ännu inte är över.


Augusti då fick vi äntligen åka till Italien. En underbar tid. Richards värsta smärta hade inte kommit ännu.

Den kom lagom tills att vi kom hem och skulle börja jobba.

 


I Augusti föddes ju även den goa lilla Olivia,

 


September

det är ju inte jättelänge sen, men det känns otrooligt avlägset

 

det verkar som vi trädgårdsarbetade mycket. Pappa var ju här med sin motorsåg bl.a

Jag började jobba heltid samt kvällar, vilket gjorde att Lukas sammanlagda tid p ådagis var densamma som när jag jobbade 80%


Oktober.

Jag och min älskling hade spenderat 12 år tillsammans.

Jag köpte en vinterjack som mest hängt denna vinter. Lukas fick rida själv för första gången.

Vi drabbades rätt hårt av magsjukan allihopa :)

Jag var en duktig bloggar med 26 inlägg. Det var älgjakt och mamma sköt en men avslutade dagen på akuten efter att ha brutit handleden i stallet.


November.

nu minns jag lite själv här... vi var på släkträff hos min faster och åt kåldolmar, på vägen hem fick vi rapporter från min lillebror, som blivit magsjuk när hans Anna ligger och ska föda barn så han missade allt.

Han fyllde år så vi kunde passa på att träffa den nya lilla donnan i familjen. Nova.

 


Advent kom, och pyntet med den. Jag gick på första betongpartyt nånsin hos svärmor.


December bestod mest av jobb, julklappsinköp och två dagar med snö, som vi tack och lov kunde njuta av jag och Lukas. Julen 2011 bestod av mycket folk och mycket julklappar.


Detta tog hemskt lång tid och nu måste jag öka takten.


GOTT NYTT ÅR

önskar vi er alla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards