Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

Lediga fredag

Av Emilie - 3 februari 2012 10:02

Då var det dags att vara ledig igen :)


Det får inte gå för långt mellan gångerna. Det är det bästa med att jobba som man gör. På fredagarna är vi en överflödig personal oftast. Vi har bara en rätt och inte lika många gäster. Så jobbar man lite extra timmar nån annan helg kan man ta ut den en härlig fredag som denna.


Idag blev det lite tokigt då, för jag skaffar ju mig alltid planer, eller nu var det planerna som gjorde att jag tog ledigt, men så ska Anders på begravning idag. Men dom klarar sig utmärkt de två som är kvar.


Vi ska nämligen på dop på söndag, nu är det dags för Nova, Lukas yngsta kusin, min lillebrors dotter.

Dom ska döpa henne hemma i Bottnaryds kyrka, det ska bli spännande att åka dit igen. Det var ju ett tag sen. Det är en väldigt fin kyrka, den har takmålningar i hela kyrkan.Och är väldigt gammal.


Sofie och Olivia kom hit med tåget igår. Eller dom tog tåget till Gnosjö och sen bussen till mig på jobbet. strax över 100-lappen. Perfekt, det kör man ju inte för dirket, från Göteborg. 

Jamie ska jobba i helgen så det var därför dom kom lite tidigare än dopen och umgås lite med oss.


Olivia ville inte sova igår kväll men till slut så strax efter 22. Hon är en liten galen unge den.Minsta lilla hon störs i en lagom dygnsrytm går ALLT åt skogen. Vilket gör att hon tycker att det är ok att vakna kl 6 på morgonen.

Helt logiskt, somna sent, vakna tidigt :)

Vid 8 kom Sofie ner så då gick jag upp för jag vaknade strax innan. Tog Olivia och skickade Sofie i säng igen.

9.30 somnade Olivia i matningen och sover nu gott i Lukas säng. Hoppas hon kan sova en lång stund så hon är pigg och glad inför badet sen. Vi ska nämligen åka till Vaggeryd och bada, vilket Lukas ser väldigt mycket fram emot. Efter det lär hon vara .....tji fick jag, där vaknade hon, men typ 50min iaf...


på lördag åker vi alla till mamma och pappa.

men nu har jag två barn att se efter, svårt att blogga då ju :)

 
 
jessica, hos Familjen vanlig

jessica, hos Familjen vanlig

7 februari 2012 16:17

Ha ha, ja att få de små att sova när man själv vill är väl inte det enklaste :) är nöjd så länge våra inte vaknar kl sex varje dag iaf. Vill man få lite gjort kan man alltid stiga upp tidigt själv.
kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards