Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Om någon undra...

Av Emilie - 11 februari 2012 23:30

Jag lever....


men det är för kallt just nu och skulle jag kasta ut min data genom fönstret så blir det så hiiiimla kallt hemma.

Det är nämligen det jag är på väg att göra när jag försöker använda den.

För ett tag sen började elsladden glappa, man vande sig, sen beställde vi en ny...

Men innan den kom lagade Rille glappet, så duktig han är. Men sen hände det nåt med dosan på sladden, transformatorn, eller vade det nu heter. SÅ den sladden kraschade helt.

Vi öppnade den beställda, några veckor efter vi fått hem den, och det visar sig vara fel...

den funkar om man har den rätt, men den funkar sämre än innan när det var glapp.

Och jag får frispel, jag vill ju bara sitta där i lugn och ro och läsa mina bloggar och titta på tv.


Nu är vi hemma hos mamma och pappa, vi har passat hästarna medans mina föräldrar har gottat sig med musikal och massa go mat i Göteborg.



På tal om att leva...inget för den gråtmilde...


Igår på jobbet kom en kvinna och henns dotter in, hon presenterade sig som Veronicas syster.

Veronica som nu är hemmapå gravidpenning och väntar in barnafödsel. SOm jag skrev värsta hatinälgget om en arg dag. men ingen förtjänar följande...
på onsdagen hade dom en rutinkontroll hos branmorskan, men hon kunde inte höra några hjärtljud, så dagen efter fick dom en tid hos förlossningen, det konstaterades att barnet dött, hon var beräknad 27/2 allts typ 2,5 vecka kvar. Så hon sattes igång och fick massa morfin för att föda sin döde son.

SÅ JÄVLA VIDRIGT att behöva gå igenom det. Det önskar man inte ens sin värsta fiende.

Han såg helt normal ut och visade inga teckan på vad det skulle vara, så han skickade senare upp på obduktion.


Väldigt skönt att få höra det från någon annan än Veronica själv, första gången.

Att få beskedet och prata om det var inte så jobbigt, eller jobbigt var det ju, men kunde vart värre.

1000 ggr jobbigare var det att behöva berätta för de andra sen, Anders som redan åkt hem t.ex

Usch ja....så elakt ödet är, på hennes födelsedag dessutom.


Usch usch usch!



Vi har iaf haft det skoj här hemma, mycket snow racer har det blivit.

Bättre update kommer senare, nån gång!



 
 
Ingen bild

Mia

12 februari 2012 12:20

Trvligt att se att du hittat tillbaka hit. Jag trodde du glömt att du hade en blogg. Jag har inte haft någon roligt kvällslektyr på läng nu.
Mindre trevligt med alla som dör runt omkring. Det har varit många det sista............ kram och var rädda om er.

 
Ingen bild

Lisabeth

12 februari 2012 15:02

Ja, jag hann att börja undra vad som hänt er =) Varken blogg- eller facebook-aktiv. Usch så sorgligt med Veronica och hennes son. Det är inget man önskar att någon ska få uppleva. Fy bubblan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards