Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Vabbar lite

Av Emilie - 13 februari 2012 09:46

Då var det dags att vabba lite igen.

Under kvällen igår fick Lukas lite hostmedicin, för han hade börjat småhosta lite, rethosta, men det ska jag ALDRIG göra igen. För vid 00 tiden när jag precis somnat började han hosta så himla äckligt.

Då var det typ stopp i rören. Han andades jättetungt och rosslade så mycket man bara kan.

Richard tog med honom ut lite med mössa och täcke på. Vet inte om det hjälpte så mycket men lite räckte gott och väl. Han hostade så han nästan spydde varje gång eftersom det var så igensatt.

Hostmedicinens hostdämpande hade ju hjälpt iaf, men han behövde visst hosta, vilket jag inte trodde, så nu ska jag göra som jag brukar, låta honom hosta så mycket det behövs. Även om det bara är rethosta, han hostar av en anledning och det ska inte stoppas.

Där fick man för att man försökte vara snäll.


Vi bestämde att jag och Lukas skulle ta sovmorgon och se lite hur morgonen blev. Men när Richads klocka ringde och Lukas hade fortsatt att hosta sådär äckligt hela natten och bökat runt bestämde jag att vi skulle ta en vab dag för att vara säkra. Det är lite jobbigt att vi båda är så behövda på våra jobb. Man är inte en i mängden nån stans som lätt kan ringas in en ny. Det löser ju sig alltid men det känns jobbigt.


Lukas vaknade vid 8 precis som vanligt när vi är "lediga" han verkar ganska pigg, som vanligt. Han hostar inte lika mycket och nu när han väl hostar verkar det lossna lite i rören så det hjälper honom.

Vi får se hur det utvecklas under dagen men jag tror det får bli dagis imorgon.

Lukas är ju tyvärr sån som alltid får hosta i slutet av förkylningen och han verkar aldrig speciellt bekymrad över det. Så då får det bli dagis, vi kan tyvärr inte vara hemma jämt när han är förkyld eller har hosta, då skulle vi inte jobba många dagar om året.


Vi får väl dock hålla oss inne idag. Tösen får vänta med promenad tills ikväll. Även om vädret är underbart.

Det är nästan 10 minus ute idag mes solen står på topp på en blå himmel. Hoppas det håller i sig till ikväll.

 
 
Liw - mamma till två inom 16 månader

Liw - mamma till två inom 16 månader

13 februari 2012 21:27

Är det Vabruari hos er med. Sjukt trist med alla dessa sjukor som går runt, runt, runt och runt.

Hoppas ni kryar på er!

http://liwetochvardagen.se

 
Ingen bild

Lisabeth

13 februari 2012 21:29

Känner med Lukas, jag har med sån jäkla hosta. Man blir helt slut, men mina magmuskler får jobba i alla fall ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards