Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Tokstollar

Av Emilie - 15 februari 2012 21:18

 


Idag fick Lukas en liten present av Rille...vattenfärg!

Richard tyckte även det vore kul att måla på magen så han visade Lucke hur man gör...

Men oj vad han fick skrubba honom sen...det blev inte riktigt som han tänkt sig...men Lukas var överlycklig.

Lukas bara skrek i telefonen till mig.

Min lille going.


I förmiddags vill han inte nåt, han ville inte gå ut, han ville inte åka snow racer, pulka eller vagn när vi skulle gå med Tösen. Han ville inte stanna på dagis, han ville inte sova eller äta där heller, och de andra barnen var inte hans kompisar, och han ville inte följa med dom in när dom klätt av sig... Upplyftande.


och just det han ville inte heller gå på gympan...

men när dom till slut var på väg dit ångrade han sig, och hade jättekul. Tack och lov.

Imorgon är min favoritdag i veckan, bakdag. Lutar åt kladdkake muffins, då vi inte har tillräckligt med springformar och det blir inte bra i stora bläck. Vi får se imorgon om det får godkänt.


På fredag kommer Veronica och hälsar på. hon behövde lite hjälp med papper som behövdes skrivas på.

Ser INTE fram emot det. Jag är inte bra på ledsna människor.


Jag är filmsugen, men man kan ju inte börja kolla vid 21.30, eller kan man??

 
 
Ingen bild

Lisabeth

15 februari 2012 22:16

Hihi, gosunge! Köp fingerfärg istället, det är lättare att tvätta bort, tror det heter så... vi hade sånt på dagis minns jag och alla stod i underbyxor och klabbade ner varandra, borden, golv, väggar och rubbet i det inplastade rummet =) (låter ju helt sjukt nu när man skriver ner det och det skulle säkert vara "stötande" om det gjordes på dagis nuförtiden, men tusan vad kul det var!)

 
Ingen bild

Lisabeth

15 februari 2012 22:18

OM man inte vill köpa så kunde man visst göra egen fingerfärg...

http://www.barntotal.se/lek_och_pyssel/lek_och_pyssel/fingerfaerg/

Emilie

16 februari 2012 15:22

tack för tipset! tror jag läst om det i nån blogg med, ska framföra det till lekfarbrorn Rille! Idag fick han hålla sig till pappret.

 
Sofie

Sofie

15 februari 2012 22:27

Joho, det gjorde jag. Smurfarna :)

http://lifebymrs-m.blogspot.com

 
jessica, mamma i  Familjen vanlig

jessica, mamma i Familjen vanlig

16 februari 2012 20:05

Önskar jag orkade leka såna lekar oxå! Lukas ser verkligen ut att ha roligt men jag tycker bara att det klabbar...

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Emilie

16 februari 2012 20:42

Jag med, Det är därför det är bra att jag inte är hemma några kvällar i veckan så båda barnen får leka av sig :)

 
Vanja

Vanja

18 februari 2012 13:48

Hihi, vatten färg Är ju jätteskoj, lillkillen ser ut att trivas:)
Hoppas din bakslag blev bra?!!

http://Www.hemmapavarangata.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards