Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Stolt son

Av Emilie - 16 februari 2012 15:22

Jag berättade ju för hur glad Lukas var när han visade bilderna när han fick åka traktor med pappa/morfar i helgen.

Idag på dagis när vi gick in så satt bilderna på en vägg där och så hade dom skrivit lite att Lukas visat bilder på sin helg och berättat massa saker, och allt var sanning. Ibland kan det ju vara lite si och så med det, när han berättar var dom gjort eller ätit på dagis. Men han hade bl.a berättat att han åkte med morfar, och att dom åkt långt och hämtat ved, visserligen inte jättelångt, men i hans ögon var det nog det. Att dom hade tutat på mormor, för hon stod ivägen en gång med bilen och transporten. Visserligen finns det ingen fungerande tuta, men om man trycker på ratten och skriker tut tut så räknas det :)

Ska se om jag kan ta kort på det imorgon när jag lämnar Lukas på morgonen.


Vi tog en härlig promenad på förmiddagen med Tösen, med Snow Racern, han åkte lite, drog den lite och jag drog den lite och han gick. Vi träffade på de andra barnen i hans grupp så då fick vi skynda oss hem lite så vi skulle hinna ifatt dom till dagis, men det hann vi såklart inte, men vi kom i tid iaf.


Vi har helt enkelt haft en bra förmiddag!

 
 
Ingen bild

Ida

16 februari 2012 15:52

Va kul när han återberättar allt så bra. Kul o va hemma hos mormor o morfar. Kul o läsa vad ni har för er. Vattenfärg va poppis såg de ut som. Hoppas allt går bra när du hjälper till med papper, så hemskt upplevelse för henne. Kram till er

Emilie

16 februari 2012 16:22

Fick höra idag att hon inte kommer imorgon, dom skulle få besök av prästen då. Så hon kommer nästa vecka. Lite typiskt, men ändå skönt!

 
jessica, mamma i  Familjen vanlig

jessica, mamma i Familjen vanlig

16 februari 2012 20:07

Härlig dag, själv var jag på Småfolket som vanligt och det var lika trevligt som det brukar... annars har vi ju städdag på torsdagar så det har jag oxå hunnit med lite grann + lite Juditbus efter dagis.
Ja, det där med sanningen har de lite svårt för. Enl Judit äter de aldrig på dagis :)
kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Emilie

16 februari 2012 20:41

Min tanke var att hinna åka till småfolket med...det går inte så bra för mig med de planerna dock. När kl. var 10 och vi skulle gå ut med Tösen så var det bara att ge upp :) Hon måste ju ut innan vi åker till jobb/dagis

 
Ingen bild

Ida

16 februari 2012 21:08

Använde visst ordet kul hela tiden i min första kommentar. Ingen variation alls ju. Skyller på att jag fick servera gäster innan jag hann skriva klart o läste nog inte riktigt igenom innan jag skickade :) jaka, kom på att vi har en perfekt snow racer backe precis utanför porten om lukas skulle hälsa på... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards