Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Tråkigt

Av Emilie - 18 februari 2012 15:23

Det är pissväder, så här är hissgardinen nere och tvn på.


Kladdkakemuffinsen blev jättegoda, helt perfekta allihopa. Dom verkade uppskattade, på jobbet då asså.

Igår när jag kom hem var mina pojkar jätte hungriga, vi skulle äta tillsammans innan vi åkte till badet.

Lukas vägrade dock ätam tror han gör det när det gått för långt liksom.

Han brukar ju normalt äta mellis på dagis 14,30 men nu blev ju klockan 15.30 innan han kunde äta.

Vi försökte med allt, men han bara stängde av och ville INTE äta.

Vi skulle ju åka och bada och då kan det ju vara bra om man har nåt i magen iaf. Till slut gick han med på att äta några köttbullar. Tur vi brukar ha nödfalls köttbullar i frysen, Icas köpta, dom är godare än mamma scans :)

Han fick i sig 3,5 iaf. Så vi kunde som tur var packa väskan igen. Han ville ju verkligen verkligen verkligen åka och bada, och jag med. Vi skulle ju även träffa Ola, Marina och Elsa.

Och efter badet skulle vi till farmor och farfar och äta glass :)


17.03 parkerade vi vid badhuset i Vaggeryd och 19.40 satte vi oss i bilen igen. Så härlig fredagskväll.

Det får vi göra igen. Jag tog med lite fika från jobbet, jättemysigt med fikapaus.


Hemma hos Mia och Calle blev det bullar, mjuk pepparkaka och sen kom det fram massa gott, glass, kex, ost vindruvor lite räkor, choklad...


Strax innan 22 åkte vi hem, jag trodde Lukas skulle somna innan vi ens lämnat gatan men sockret höll honom vaken hem iaf. Men vi somnade båda snabbt väl inne i sängen. Jag satt på hans puff jämte sängen och vaknade till av att jag fick en arm i huvudet, gissa om jag höllpå att flyga upp i taket av det :)


Jag tog på mig myskläder tog med täcket och började titta på en film, Georgia Rules, somnade i 2:a reklamen :)
inte helt oväntat.


Idag vaknade vi vid 9.30, Lukas har knappt ätit nåt ännu och är mest trött och gnällig, till slut kunde han somna vid 14 riden iaf. Hoppas han vaknar med lite mer energi och gott humör. Och viljan att äta något.


Lukas stolthet på dagis


Bilden säger det mesta själv:)

 


så här gott sover man efter en sån bra fredag :) kunde inte låta bli att gota honom

 


dagens frilla, lite rakt upp uppe på och lite rakt ut på sidorna, perfekt!

   



Just det glömde berätta dte bästa, Lukas kissade i soffan idag....dubbel stor SUCK, han hade bara kallingar på, jag frågade honom om vi skulle kissa på toaletten...nej strax efter frågar jag igen och han sa nej och då såg jag varför....redan försent!!!

 
 
Ingen bild

Lisabeth

19 februari 2012 01:01

Aah, vilka fina bilder, förstår att han var stolt =) Lite roligt med ny färg för på bloggen också! Hihi.

Emilie

19 februari 2012 08:32

jag kände att den behövde lite färg nu inför våren :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards