Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Solhelg

Av Emilie - 27 februari 2012 21:08

Tiden bara flyger iväg...jag glömmer helt bort att blogga.

Men det har ju inte vart bloggväder direkt.

Strålande sol i stort sett hela fredag lördag och söndag.

Fredag förmiddag städade jag undervåning så när Rille kom hem från jobbet var allt klart, så jag skulle slippa tänka på det när han var borta. Då kunde jag och Lukas bara ha skoj, hela helgen.


På fredag kväll, som vanligt nu för tiden åkte vi till Vaggeryd och badade.

Det var proppat med folk i barnbassängen. Men det gjorde inte så mycket. Lukas är som fisken i vattnet nu.

Han fick för sig ett tag att han inte vågade åka rutschkana men i fredags satte jag honom en bit upp, så jag nådde honom och höll i honom och åkte sakt ner. Vi gjorde så några gånger sen gick han upp och ville åka hela om jag höll i honom och efter ett tag vågade han åka själv. Sen slutade han nästan inte.

Han är helt klart mer bekväm i vattnet nu, kan flyta både på mage och rygg med sina armpuffar. Är inte heller rädd att hamna under vattnet.


Efter badet åt vi min favvo lite, pasta (tog tagliatelle) med lite vitlök och olivolja, persilja och rökor.

Ingen tjock sås utan bara gott! :)

Åt det flera ggr i Italien och alla med olika recept, men till slut fick jag det jag letade efter.


På lördagen var vi självklart ute en sväng under förmiddagen, påbörjade bl.a trädgårdsreningen, för det som gömt i snö kommer fram i tö. Hundbajs!!! inte i närheten av vad Rille fick städa undan efter förra vintern när Tösen hade kennelhosta som vi inte vill smitta kvarterens hundar med.


Lukas höll min plan väldigt bra, för han behövde sova lagom innan vi skulle till Maxi, vi hämtade även Sara på vägen dit. Det är alltid trevligt med sällskap när man handlar. Lukas fick springa lite lös där inne, det var lite galet, men gick bra, så länge man fick med honom på vad vi skulle "leta" efter.


Innan Mello åt vi taccos hemma hos Sara, vi åt alla för mycket, utom Lukas då :)

Jag hade gjort kladdkaka till efterrätt, vi hade grädde och färska hallon till, skulle vart mango med, men den hade fuskat och rullat över i en av mina kassar i glasspausen efter shoppingen, så den låg hemma i mitt kök.


Tiden gick väldigt fort efter mellot och Lukas blev väldigt ledsen och besviken när vi skulle åka hem, han var ju fullt upptagen med att busa med Johan, Saras bror, så han somnade inte ens i bilen hem som jag tänkt, men vid 22.30 sov han iaf :)


Söndagen började som vanligt med Lukas gnäll/mummel vid 8-tiden somnar om några ggr. och sen gick vi väl upp vid 9-9.30 tiden. Vid 11 var vi ute i det härliga vädret, lite kallare dock. Men vi passade på att ta en sväng med Tösen. När vi kom hem var vi alla lite kalla och trötta och hungriga.

Men Lukas fick inte sova, tänkte han skulle somna tidigt istället. Och det gjorde han, efter några timmars lek med Jesper både ute och inne. Lukas fick följa med dom in medans jag lagade mat. Efter maten blev det lite mys i soffan och sen däckade Lukas, jag fick spinga och hämta tandborste och pyjamas och fick det gjort i tid innan han somnade. 18.30 låg han i sängen. Lite tidigar än jag tänkt. Men det behövde han :)


Idag har Rille vart ledig synd bara att han har vääääärldens förkylning. Så han och Lukas hade väl inte bästa dagen. När jag kom hem 15.30 sov dom i soffan. Vilket visade sig när jag skulle lägga honom. Istället för att lägga honom och sen springa en runda och duscha innan kl 21 fick jag försöka söva honom hela tiden :)

Jippieeee!!!


För alla er som orkade läsa hela vägen....får ni ett par foton.


Han ville visst inte va med på kort :) 

  Soligt värre!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards