Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Ledig dag

Av Emilie - 23 mars 2012 08:54

Idag ska vi bege oss till Götet, för att komma iväg i god tid så tog jag ledigt så vi kan åka så snart Rille kommer hem typ.

Först vill jag ge er gårdagen bästa video.

nähe, vill vist inte funka nu såklart, ska prova igen i ett eget inlägg.


I onsdags var det så härligt väder så när jag kom hem efter att stekt fläsk i tre timmar och hade något som kändes som ett smörpaket i håret, och ändå behövde en dusch, så tog jag och Tösen en springtur. Jag hade tänkt ut en lite längre runda denna gång. Jag går alltid som uppvärmning uppför backen här på idrottsgatan, och öven den finns det en gräsplätt och en soptunna som Tösen brukar tajma bra med att bajsa. Kan ju inte springa omkring med en bajspåse så det är perfekt. Sen började jag springa, sprang ut till gatan mot Grönelund, som går segt och långt uppför. Jag går ju värsta första backen här hemma men sen är den ganska seg. Genom bostadsområdet och över mot skolan och sen uppåt lite segt igen mot Ryttarens väg och över mot Samhall och där nerför hela vägen hem. Och det behövs, det var riktigt sega steg på slutet. Men som tur är har jag min coach Tösen.

Det blev totalt 2850 m som jag höll mig springandes, och 24 minuter. Jag är supernöjd. Jag har ju ingen tid att slå när jag inte sprunigt så långt innan. Innan i veckan tog jag bara lilla varvet på Gröndelund 1,8 km men jag går upp till vattentornet. Men den rundan kändes som döden nästan hela vägen.

Det är lättare att springa på asfalt, men man blir lite stum i benen.

Det jag vill komma till var att jag trodd jag skulle få vääääärldens träningsverk, men inget! nada! inte ens lite :)

det är ju rejält framsteg, att man lyckas stretch tillräckligt för att inte bryta ner musklerna istället.


Igår var vi ute med grannarna på förmiddagen, när klockan ringde för att det var dags att åka till dagis/jobb var det ingen av oss somvar speciellt sugen. Så idag ska vi leka med dom igen. Och jag ska städa bilen med. Det behövs!!!


Lukas är inne i en vääääldigt vaken period, i veckan har han somnat 20.30 till 21.30 Även om han varit tidigt på dagis, vaknat kl. 7 och inte sovit på dan. Skumt!



Lukas bajsmin, om man frågar honom


 


han var så söt när han satt och kollade på musses klubbhus på rilles dator. med dom stora hörlurarna och stor skärm och stor stol. sådär satt han jättelänge


   


mitt "enda" brännsår efter fläskstekningen. svårt att fota så nära visst :) men ni ser, handleden är det :)


TREVLIGT UNDERBAR VÅRHELG PÅ ER!

 
 
Camilla

Camilla

23 mars 2012 14:59

Trevlig helg på er och ha det så bra i Göteborg! Han är så söt spillevinken Lukas..:)
Kram C

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards