Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Påsk osv.

Av Emilie - 11 april 2012 21:59

Ännu en gång, länge sen sist, men efter magsjuka - urinvägsinfektion - magsjuka el. magkrasch av pencilin så orkar jag inte helt enkelt. Det är ännu inte balans i kroppen så vi struntar i mig och fokuserar helt på Lukas istället...


Påsken börjades på skärtorsdagen då min lille älskling kom hem till oss igen. Väldigt efterlängtad!

På fredagen när vi väl var redo åkte vi mot mamma och pappa.Vi hade godis köpar stop på Maxi i Jönköping. Vi var inte ensamma och måååånga hade varit där innan oss, för det fanns bara en sorts påskgodis kvar. Tur att det inte spelade så stor roll för Lukas. Han fick välja själv längst heeeela långa raden. Tur att han inte gillar så många sorter :) Lukas fick även göra premiär i bil vagnarna. Han gillade det en stund, men vi fastnade ju redan på kläd/sko avdelningen så han klev snart ut och in ur den där bilen. Men han fick sig ett par nya gummistövlar, med dinosaurier på. Tack vare min ärlighet fick vi dem för 99:- istället för 199:-


Som tur var åkte Sofie och Olivia med mamma från Göteborg. För det visade sig på påskaftons eftermiddag när Jamie slutat jobbet att han inte var värst kry han heller. Annars hade vi kanske inte fått träffa nån av dem.


På påskafton kom även Kim och Nova och hälsade på. Lukas fick ett mega stort kider ägg, med Blixten McQueen på, såklart!

Lukas hjälpte till på gården under dagen, han var med mamma och trakorn och hämtade en höbal och sen hjälpte han pappa köra in ved, med traktorn. Nöjdare unge får man leta efter. Dessutom var det ju gott om snö ute så på söndagen, när jag mådde bättre kunde vi alla åka lite snow racer. Vi råkade skrämma Lukas lite först, för den sidan av kullen som var helt snötäckt var lite för brant. Men vi åkte över gräsplättarna istället och i tåg, då var det riktigt skoj!


Söndag "morgon" fick vi väcka Lukas vid 9.30 så han har sovit gott och länge hela helgen. Och varit uppe länge och mycket godis och glass. Så hans mest tänkbara helg tror jag.


I måndags fick vi besök av Ola, Marina och Elsa. Dom skulle låna lite bebissaker, till deras bebis som ska komma snart. Vi ställde såklart till med fika. Barnen busade som bara den. Strax efter dom gått satt jag och Lukas i soffan och han lutade sig mot mig och stände ögona, snabbt som ögat hämtade jag tandborste och pyjamas. Sen somnade han gott i mitt knä, 19.30, så härligt!


Tisdag skulle jag jobba sent så vi passade Tindra, lill-grannen på förmiddagen medans grannarna slängde skräp på tippen, sen fick dom ha Lukas några timmar tills Rille kom hem, så slapp han dagis en dag till.

Men idag fick det blir heldag och lika imorgon. Men mitt knasiga schema denna vecka gjorde att jag kunde gå med Lukas på gympan idag, och han var så glad över det. Det känns så konstigt att vara hemma så här hela kvällarna, men ganska skönt.


Lite bildregn :)

lite gamla bilder först, Lukas nya målar- rock


Jag och Lukas lekte lite i sandlådan en regnig dag

 


En av Lukas härliga morgon frisyrer

 


Lukas visar vad duktig han är på att måla cementfigurer hos farmor

 

Bilvagnen

 


Mormor och lammen

 


Lammen fick komma ut för första gången, så söta så!

 


Lukas visar åter igen att han gillar diadem/hårband, godishalsbanden var nämligen inte så goda tyckte han

 

på bilden kan man även se mammas fina ärr efter handledsbrottet och operationen


Första åket var ok, men sen blevd et läskigt!

 


denna sidan, mot huset var bättre

 


Olivia kom ut med Richard en stund. Men ni ser väl hur kul det här var att åka tåg!

 


Efter allt snow racer åk behövdes ett bad. Givetvis båda kusinerna tillsammans

 


Olivias kläder började sina så hon fick låna lite ärvegod från sin mor, Så söt var hon i denna dress

 


Lukas somnade i mitt knä i måndags, gos!

 


Idag blev det pizza efter gympan, tydligen kunde man äta pizza och klubba samtidigt, det fick honom att äta en halv pizza, så fine by me!

   


Nu är kl. 23 och BUMS i säng för mig!

 
 
Ingen bild

Lisabeth

12 april 2012 15:11

Kul och se och läsa lite om er påsk =) Kul att Elsa ska få ett syskon!! När är det dags?

Emilie

12 april 2012 17:58

Jag minns inte exakt datum men det är bara nån vecka kvar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards