Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Måndag

Av Emilie - 9 juli 2012 20:53

Idag fick vi en extra dag ledigt. Jag hade inte haft någon gäst i helgen så jag slapp jobba och när jag vaknade vi 8 tiden hade Richard inte kunnat somna ännu, så han hade sjukanmält sig.

Han somnade till slut några timmar och hoppas det går bättre idag.


Vi har spenderat massa tid ute. Fått fram Lukas pool och grejat runt lite, inte allvarligt.


Igår var var jag och Lukas med mamma och tävlade. Det gick sådär, hon kom 8a, men det var Alicias 3e  tävling inom kort tid så hon ville helt enkelt ha lite vila nu och orkade inte med.

Men för varje gång hon går in i startboxarna är det en vinst.


På vägen plockade vi upp Sofie och Olivia, Jamie kom senare och även deras vänner Therese, Håkan och deras barn Emma och Lukas :)  Min Lukas och Emma lekte jättebra hela tiden, helt på samma nivå.

Så jag kunde sitta i gräset, njuta av solen och umgås lite.


För vi hade strålande sol hela dagen så mina axlar ser ut därefter, även om vi smörjde oss med SPF 30 har både jag och Sofie bränt oss. Vi blev lite oroliga när dte öste ner hemma hos mamma på morgonen, men bara vi passerat Ulricehamn så var det över. Men det hade visst fastnat över Småland och ÖÖÖÖST ner hela dagen. Vår damm har nästan svämmat över.


I veckan i värmen efer skola och dagis tog vi oss an ett litet projekt med Lukas



 



Men se vad bra det blev! så snygg, och så mycket äldre!


 



 

Vi har fått en ny liten kompis i området. Men Tösen och hen kom inte så bra överens


 

Mamma och fina Alicia i ledvolten


 

Galopperar till start med Anna i sadeln, mammas kompis dotter


   


Premiärdoppet, med puffar och badbyxor såklart :)

 
 
Camilla

Camilla

10 juli 2012 13:45

Men vilken snygging! Jag håller med om att de blir mycket större på en gång då de klipper av sig håret. Använde ni klippmaskinen själv? Jag har inte vågat göra det på Victor men ni fick ju till det riktigt bra!..:)
Kul med Igelkotte, vi har också flera här. Igår var det en stor som skruttade omkring på tomten till Victors stora lycka.
Må så gott!
Kram C

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

Emilie

10 juli 2012 16:41

Jodå vi teamworkade lite jag och Richard. Jag tog den stora biten och Richard tog över sen på den lite längre biten uppe på huvudet. Vi lånade grannarnas klippmaskin som hade många längder man kunde ställa in.
Jag har ju klippt honom för hand innan men det var lite sorgligt att klippa av allt fina hår :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards