Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

Så nära men ändå så långt bort

Av Emilie - 18 juli 2012 21:52

Min semester så klart!


Det är ju bara tosdag, fredag lördag söndag kvar. Typiskt bar att imorgon har jag EN gäst på frukost.

Han ska dock checka ut så jag får ett rum att städa iaf. Har några kylar som kan behöva en skrubbning med, nu när dom ändå är avstängda.

Än så länge har jag inga gäster som kommer nya imorgon, vilket betyder inget jobb fredag. Sen kommer det en familj på fredag som stannar till söndag. Ganska bra, för på lördag behöver jag ju bara ha snabb frukost för dom och sen är det 90 års kalas som gäller. Jag ska fixa maten så då har jag ju nåt att göra, bara det att jag ska inte göra det på arbetstid :) eftersom det är privat och Richards farfar som ska ha kalaset.

På söndag däremot, när man gärna hade legat hemma och chillat efter kalaset, ja då har jag massa rum att städa. Skoj! Men imorgon får jag sällskap av Lisabeth, som ska baka tårtorna till kalaset, om jag kommer ihåg att hämta henne :)

På fredag börjar förberedelser för kalaset så då har jag lite att göra med.


I söndags var ju Lukas och Richard på High Chaparral. Så skoj dom hade haft det.

Lukas hade fått rida. Åka diligens, åka det lilla tåget. Efter skräck-upplevelsen när han var 1 vågar vi nästan inte åka det stora tåget med honom :)

Men bäst under dagen var nog shettisfölet som han ville ha hemma i trädgården som viftade skojigt på svansen eller tivolit. Åkband för 70:- och Lukas kunde springa från ena karusellen till den andra och sormtrivdes.


Igår hade jag stall-tjänst och eftersom jag bara lyckades jobba till 12 åkte jag upp under dagen och gjorde det mesta (väldigt lite eftersom Malin redan gjort det mesta) Men sen på kvällen cyklade vi upp hela familjen, inkl. Tösen och tog in pållarna. Grabbarna plockade även lite blåbär, medans dom väntade på oss.

Det kommer nog bli fler cykelturer i sommar, nu när jag med har en ny cykel. Det var trevligt. Förutom att Tösen inte orkade hålla farten uppe hela tiden så vi fick cykla låångsamt och att hon springer mitt i vägen :)


Imorgon blir jag av med mina grabbar, då flyttar dom hem till Farmor och Farfar för då kommer Rilles bror med familj ner från Karlstad. Vet inte riktigt när dom tänkt komma hem. Men det ger ju mig mer tid åt hästar, motion och Tösen. Måste skärpa mig med "dieten" och motionen nu. Har varit lite förkyld så det har inte blivit några springrundor. Men nu så!


Mina älskade näckrosor. Ända anledningen till att jag vill ha kvar dammen. Dom är ju så fina. Har 5 knoppar i år


 

Lukas förbereder sig inför en dag på High Chaparral


 

Han ville visa mig va skoj det var att åka


 



 

Till slut ville han visa mig vad han köpt under dagen, väst, hatt och pistol så klart


     

Mina fina blommor, som jag sått själv. Dom klättrar på här ute på trappen och har äntligen börjat blomma. Men tyvärr håller inte blommorna mer än en dag.   

 
 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

18 juli 2012 22:46

En riktig liten cowboy ju :) ser ut som de hade skoj (vem hade mest skoj?). Judit ville oxå åka karusellerna men jag sa att de var sönder - orkade inte passa både henne o Vide där :( lat mamma kanske?
Ha en skön semester när du väl får ledigt,
kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards