Alla inlägg under juli 2012

Av Emilie - 2 juli 2012 21:19

Ja nu har vi så många händelserika dagar att berätta om.

Vi börjar med torsdag. Vi kom iväg mot Göteborg i lagom tid, som alltid när det bara är jag och Lukas :)

Jag höll honom vaken hela vägen igen. Men han hjälpte till med att vilja lyssna på Ai se eu te pego, eller vad det heter, Mossa som vi kallar den. Mossa igen fick jag höra hela vägen mellan Borås och Göteborg :)

Men man blir ju så glad av den, så det gjorde inte så mycket. Bättre än reklamen med mamman och tjejerna som lyssnar på gummibjörn.

Vi kom fram och åt pizza med Jamie. Och sen la vi oss ganska tidigt. Jamie skulle ju jobba (bagare) och ja skulle ju ta hand om Olivia, som är ett morgonmonster :)


Men jag vaknade före henne, av Jamie, och när han gick ut genom dörren vaknade hon. vid 5.

Hon var lite förvånad över vem som hämtade henne, men hon kom ju ihåg mig iaf. Vi gosade en stund i sängen, sen lagom till att barnprogrammen började 5.30 gick vi till tvn. Men vid 6 bröt hon ihop, ville inte äta och bara krånglade. Jag lade filten över hennes huvud och hon däckade. I mitt knä i soffan så vi sov en timme sen kastade hon i sig sin flaska, men ljummen välling.


Vi kikade på tv och så småningom, vid 8.30 vaknade Lukas och vi åt frukost tillsammans.

Hela dan gick bra. Vi tog bussen ner till Eriksberg och åkte en sväng med Älvsnabben och sen bussen hem igen.

Lukas blir ju så glad när han får åka båt :) Och titta på alla andra båtar i älven.


Jamie kom hem, och så småningom även Sofie. Vi åt mat, lite plockmat/tapas. Det är gott.


Lördagen vaknade jag av Lukas som inte första gången "ropade" på mig, och försökte få kontakt.

"Mamma!! är det min födelsedad idag?"

nej det var ju inte det men det blev nog en av hans bästa dagar.

När vi väl samlat oss efter frukost(kl11) och packat for vi till Åbys badhus. Lukas var som fisken i vattnet igen. Älskade rutschkanorna, barnlandet och att simma i den varma bassängen.

Efter badet hade jag lovat glass, så han fick en i bilen på väg till McDonnalds :)

inte så nyttigt, men nödvändigt. Vi var sååå hungriga.

I bilen hem slocknade Lukas, inte otippat. Men vaknade till av sig själv, strax innan jag tänkt väcka honom.

Vi stannade till hos mamma och pappa. Där var även Kim , men ute och åkte cross med några kompisar.

När vi väl kom där ifrån, var Richard med sin pappa hos sin farbror, som bor nära Stadsparken i Jkpg. Så vi åkte och hämtade Rille och åkte till paken. Dom har ju en enorm lekpark där. Lukas sprang hela vägen från bilen när vi sa att vi skulle till en stor lekpark. Han var som i himlen. Helt lyrisk hela tiden.

Lyckligare unge får man leta efter.


Söndagen...Richard jobbade förmiddagen, vi gjorde inte så mycket här hemma, men sen blev det fart. Rille ville bli hämtad eftersom det ösregnade, samt att Landmann hade utförsäljning. Och vår grill behöver bytas ut. Det blev en gasolgrill och ett par solmöbler. Det tog oss bara 3 timmar att skruva ihop dom. Ikea är rena barnleken jämfört med dom här.
Men bra blev det! och sköna var dom!


Mamma och pappa var här för dom skulle kolla på grannarnas fönster. Och stannade och hjälpte oss med möbler och grill. Sen kom även Richards föräldrar för dom ville med köpa grill och sen kom dom tillbaka för vi bjöd på grillat såklart :)

Det blev fläskfilé dom andra åt gräddpotatis och jag höll mig till lchf, gräddkokt broccoli och blomkåls"ris"

Lukas fick lite semester och följde med farmor och farfar hem.


Vi fick höra av grannen att Hemköp hade oxfilé för 99:-/kg idag, så dit åkte vi och slängde på grillen såklart.

Jag gjorde blomkålsrisotto, sjukt gott blev allt ihop.


Jag var även duktig och sprang idag, drog ner tiden flera minuter när jag inte hade med mig Tösen :) som går och nosar och har sig hela tiden i början.

Nu blir det bilder, och videoklipp :)


                 

 



  Precis när vi gick till bilen hos mamma och pappa kom kim och grabbarna hem :) Till Lukas lycka!


Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards