Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Regn regn regn

Av Emilie - 7 augusti 2012 21:25

Igår brydde jag mig inte jättemycket om vädret, passade på att titta på OS mest hela dagen.

Idag hade jag/vi lite mer planerat. Jag skulle släppa ut hästarna på morgonen, senare på dan rida och ta in två på middagsvila sen träffa Jessica med Judit och Vide. Därbefter slänga skräp och röja källaren.


med Jessica och barnen hade vi bestämt träff i blåbärsskogen. Det började med JÄTTEskur på väg hem dig. Sen gav det sig lagom till att alla fått alla kläder på sig. Sen började det regna efter ett tag. Lukas hatade det ganska mycket. Detr var kul en stund medans Judit matade honom med blåbär, men han ville inte gå själv i riset eller plocka själv och då blir det ju inte så skoj. Vi fick med oss 1 liter hem kanske iaf.

När vi till slut bestämde oss för att ge upp hittade vi en jätte stor vattenpöl, på asfalten. Vilket var MYCKET roligare. Fick knappt med barnen där ifrån. Men Lukas hade ju kissat ner si såklart så till slut fick jag med honom.

Han har blivit lite sämre det senaste på att gå på potta/toa. Så nu har vi byggt upp ett belöningssystem.


När vi kom hem fick Lukas hoppa i baljan och jag fick torka lite innan vi for iväg igen. För att tömma kärran på allt vi klippte ner från häcken, den har växt helt galet mycket på 2 år.

Vi lämnade sen tillbaka kärran till Rilles jobb eftersom den visst hade vinterdäck, och det är ju inte så bra att köra runt med nu.


Vi har ju bara halva källaren med kartong, tidningar, plast och plåt och glas skräp att slänga, men vi får väl ta några lass med bilen imorrn istället, för hans jobbs andra kärra var upptagen.

Vi hade nog behövt ta en vänta till tippen med, men om vi slänger allt den enkla blir det lättare att röja bland resten innna vi åker.


Ikväll ger jag upp OS tillfälligt, kollar på Mannen som talar med hundar istället :)


Just det, jag har ju börjat med LCHF om ni missat det, men idag har jag ansträngt mig lite och gjort "Bountys" så man har nåt snack hemma om man blir sugen. Dom tog lite tid att göra eftersom det var mycket väntan, men själva görande var väldigt enkelt. Och gott blev det med!

Jag gjorde dom inte så stora så det  inte 12-14 utan snarare dubbel så många så jag fick leta upp lite mer choklad att doppa dom i.


Dags för nåt mer att tugga på blev lite hungrig nu :)


 
 
Sofie

Sofie

7 augusti 2012 22:54

Blev de goda? Värt besväret? Bättre än chokladbollarna?

http://lifebymrs-m.blogspot.com

Emilie

7 augusti 2012 22:57

om man gilla bountys är de absolut goda. Det var inte så mycket besvär, mest väntan. Mycket bättre än chokladbollarna :)

 
Ingen bild

Lindaj

8 augusti 2012 16:18

Om du fortfarande håller dig till LCHF i jul ska det bli spännande att se vad för godis vi ska hitta på då! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards