Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Dagens bild och lip uppladdning

Av Emilie - 23 augusti 2012 20:28

För nån vecka sen hade vår gräsklippare gått sönder. Men jag har ju en sån duktig älskling. Han och Conny på jobbet kom fram till att det nog var kolen i motorn, och som hittat fanns den en sån reservdelssats att köpa. Så idag när jag kom hem var den lagad och klar och hade nog kört en vända, eller vad tror ni :)


 

Härom morgonen hittade jag Tösens soff-filt nedanför vår säng. Vi lägger den alltid i soffan där hon brukar sova på nätterna för att skydda soffan, det går nämligen inte hålla henna därifrån. Men nu hade hon dragit in den till sin matta jämte min säng. Det har inte hänt på 3,5 år! väldigt märkligt!


 

Det var jobbigt att fiska i Hökensås :)

 



Lukas äter glass i Visingsö hamn, med sina fina solbrillor. Som han stoltserat runt på dagis med hela dagen :)


   

Mamma med Olivia och Lukas i Lerkils hamn. Man kan ju "ana" vissa liknader mellan mamma och Lukas :)


Tänkte lägga upp gräsbilden, men hittade massa mer bilder som jag visst inte visat er.

Nyss tittade jag igenom kvällens filmer på TV. sjävklart val....PS I Love You.

Här ska det lipas. Boken är 1000 ggr värre. men denna dugen den med :)


Jag och Lukas har haft en skön förmiddag hemma. Lite trött var han allt när vi skulle gå promenad med Tösen. Jag frågade om han ville ha cykeln, men han ville ha sin BobbyCar så det fick han, men han kom till postlådan och tröttnade sen. Så vi tog vagnen istället :)

På dagis sen var det inte lika lätt att lämna idag. Vi kom utan regnkläder och det var lite blött ute så han skulle få gå in istället och hjälpa till att duka fram lunchen, men det tog lite tid, några andra barn ville med in och nån kom och hade trillat och slagit sig osv. Det blev lite livat när alla kom in och nya rutiner för barnen, hitta in och av med kläder och tvätta sig och inte ta av sig byxorna och sen sätta sig i soffan och vänta på de andra. Men till slut fick vi lite hjälp in, genom att nån skulle hinna först till fönstret och vinka :)

Resten av dagen hade gått jättebra och idag när Emma och Jesper hämtade Lukas, för dom ville det, så fanns det ingen påse med kläder. JIPPIE!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards