Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

3 kilo smör

Av Emilie - 30 augusti 2012 17:42

som blev 335 choklad/negerbollar senare är min rygg ganska så paj.

Fy sjutton va det tar att bara stå rakt upp och ner på en plats så länge...

Rullningen tog typ 1,5 timme, och skapandes av smeten tog typ 30 minuter eftersom det saknades både kakao och havegryn och Anders är hård när det gäller just dessa kakor, dom får inte vara för söta och inte smaka müsli, han gillar dom lite smöriga, men inte får mycket såklart. Jag hoppas jag lyckades iaf. Nisse gav mig ok, så då skyller jag på honom om inte Anders gillar dom :)


Så nu är det bara pressgurka på en kartong gurka kvar i köket sen är det bara pappersarbete kvar...

Beövde bara något "riktigt" i magen efter all provsmakning. Inte så bra för lchf:en att provsmaka en massa chokladboll smet, men jag var ju tvungen, och ännu har jag inte ätit mer än när jag provsmakade.

Inte för att min "riktiga" mat var så himla lchf heller :) filmjölk och start.


Jag och Lukas hade en riktig slömorgon/förmiddag, vi tittade på Alvin och gänget 2 imorse, Lukas hittade den i affären en dag och ville ha den och jag orkade inte bråka eller säga nej, så han fick den. Och han gillar ju när dom sjunger så han satt och kollade på hela filmen helt still nästan i soffan med mig, medans jag halvsov/sov :)


Han är så duktig på att pussla nu, igår pusslade han heeelt själv sitt dinosauriepussel som vi köpte på Universeum i somras, han kommer ju ihåg det vi brukar säga, om träd, rumpor och svansar och gör det helt själv. Utan nästa inga som helst problem.


Även idag fick jag höra att han var kissefärdig och det gick bra. Han sprang in på toaletten och ställde sig vid pottan och skulle precis sätta sig när det kom, så han stod och kissade på pottan, han hade nämligen inga byxor eftersom vi höl på att klä på honom :)

Jag sa till på dagis att han nu kan säga det att han är kissefärdig, dom tyckte också det var ett skoj ord, för vem har bestämt att det ska heta kissenödig :)


Okej, dags att ta tag i det där gurkskivandet då...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards