Direktlänk till inlägg 19 november 2012

Skitdag

Av Emilie - 19 november 2012 21:37

Helgen var fullspäckad.

Det blev mycket på jobbet med dukningen i fredags, slutade 16.30 istället för 15

Lördagen var först planerad med mack-lunch kl. 12 på Teds sen kalas kl. 13 hos Richards föräldrar. Då vi firade Tilda 6 år och Henke 40 år.

Kl 17 åkte jag mot jobbet. var Där 17.30 och tills 2. Hem i säng 2.30, 7.30 ringde mamma och väckte mig. Vi skulle till Malmö/Jägersro och tävla med Alicia.

Lagom sliten och trött men jag höll mig vaknade hela vägen.

Så ännu tröttar i morse och totalsur på jobbet, men inte bara mitt fel, ibland undrar man vem man jobbar med asså...

känns som man jobbar mot varann ibland.


När jag äntligen hämtade Lukas visade det sig att han haft en lika hemsk dag.

Det började i morse, han vaknade på fel sida :) fötterna under kudden :)


Vi glömde kissa innan vi åkte hemifrån och det ska jag aldrig göra igen han skulle PROMT INTE kissa på dagis han ville hem och kissa. Han åt frukost utan att äta och sena sa Jessica till honom om du inte kissar nu får du torka upp efter dig själv om det kommer på golvet. Han tänkte till och gick och kissade. Han har varit superkänslig och brutit ihop flera ggr. Speciellt vid lunch då bröt han ihop så han fick sätta sig på en bänk och satt där länge och tjurade men till slut förstod Jessica att han inte kunde ta sig ur det och satte sig med honom. Han kunde då gå och sova, utan att ha ätit, lika bra det.

När han vaknade värmde dom hans mat och han ville ha mer men då var det 40 min till mellanmål så han fick inte :)


Men efter det var han på toppenhummör.

Tills vi kom hem och skulle äta mat. Han ville inte ha... han hade bestämt makaroner och köttfärssås, jag glömde att han ville ha makaroner och gjorde spaghetti och han satt jämte och ville smaka när rille provade om dom var klara, men sen kom han väl själv på att han ville ha makaroner. Inte ens ketchup hjälpte, då åt han bara den och sen tjurade han ihop.

Han fick sitta länge på stolen efter vi var klara och diskat osv. Han smög ner från stolen hundra ggr innan jag gav upp, jag förrsökte prata med honom men han fortsatte att retas. Så han fick gå i säng.


Jag tog på mig promenadkläder och tog med Tösen ut, behövde göra av med all dålig energi och Tösen behövde ju komma ut med. När jag kom hem igen kom han glad och sa förlåt men började genast försöka komma ur det att han skulle sova. Richard hade ju klätt om honom och börjat natta honom. Så in i säng igen. Ledsen eftersom jag råkade riva honom på kinden när jag skulle fånga honom.


Efter 30 min bytte jag av Rille eftersom han ännu inte somnat och då somnade Lukas i mitt knä.


Sånna här dagar när alla 3 är trötta är inte lätta. Det vill vi inte ha igen... :)

Nu ska iaf jag gå och lägga mig i sängen. Ska bli skönt!


Jag hoppas få väcka en glad liten sprallfis imorgon!



Min älskade lilla going på väg på kalas, och äntligen träffa kusinerna från Karlstad

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards