Alla inlägg under november 2012

Av Emilie - 13 november 2012 09:33

Jag har som vana att lägga in räkningarna när dom kommer för risken är stor att jag slarvat bort dom tills det är dags annars. Igår skulle jag vara lite smidig och tog några med mobilen för jag orkade inte starta upp datorn och koppla in bankdosan. Jag sa till Rille tänk va gött om man bara kunde ta kort på fakturan så allt hoppade in av sig själv, han höll med om att det var något banken borde jobba på. Jag fyllde i avsändar konto och mottagare och datum sen jämte ocr och summa fanns det en bild på en kamera, så det funkade som jag önskat. Man slapp fylla i det jobbiga ocr numret det gjorde den automatiskt med hjälp av kameran. Så Gött!! Ska absolut betala räkningarna med mobilen i fortsättningen:-)

Av Emilie - 12 november 2012 19:12

                   


Vi har haft en undrebar helg med mycket familj och släkt mys.

Vi firade Nova 1 år, Kim 24 år, Mamma 56 år och farsdag då alla fyra pappor(pappa, Rille, Jamie & Kim) firades :)

Av Emilie - 8 november 2012 22:28

Idag har det gjorts hallon-lingon-björnbärspaj. Det lilla jag smakade var gott. Jag provbakade lite julgodisrecept med. Lite tveksam hur det ska gå, vi får se...
Imorgon packar vi väskorna för kalashelg hemma hos mamma och pappa. Morgondagen kan inte komma snart nog, kvällen iaf:-)

Av Emilie - 6 november 2012 20:06

Det värsta med att blogga med mobilen det blir lätt fel och försvinner alldeles för lätt.

Så sammanfattning... LCHF dammsugare lite missluckase så fula som stryk men goda. LCHF fudge med pepparkakssmak himmelsk god!

Av Emilie - 5 november 2012 22:32

Imorgon är jag och Lucke lediga. Vi har en lugn vecka inkl en praktikant så vi fick vara lediga var sin dag. Jag har precis bestämt mig för att göra LCHF dammsugare imorgon och fudge, LCHF såklart. Ännu igen åt jag för mycket kolhydrater i helgen i form av godis och bröd. Och åter igen kraschar magen. Varför gör man så här mot sig själv? Så åter igen får det bli en striktare vecka, helgen med kalas blir väl svårt men man kan ju försöka.

Frågan efter helgen är ju ändå hur i hela friden fick du allt gjort mamma, med tre ungar?? Lukas tröttnade ju ganska snabbt när jag mockade. Han skulle alltid göra nåt annat och aldrig själbe. Utan skrek och gapade efter mig ,ett evigt springande blev det. Och dagen efter allt för mkt godis så är inte mitt tålamod och humör på topp:-)

Det tog 30 min för Lukas att ge upp och låta mig tvätta han hår. Men när vi inte har en tid att passa så väntar jag hellre ut honom än att bråka och tvinga. Jag säger till honom att när du är klar med att tjura el bråka får du säga till så vi kan göra det som ska göras och det göra han alltid. Det gäller bara att ha tiden.

Men i bilen på väg hem igår hade han somnat och "tappat" tummen innan vi kommit en mil. Men det var ok. För vi skulle in på Maxi och handla. Där var han, efter en banan bästa ungen där. Och hittade många roliga julklappar på leksakstorget:-) gjorde han, så kika där på alla batteridrivna bilar,, lastbilar och helikoptrar om du inte vet vad du ska köpa i julklapp;-)

jul

Av Emilie - 4 november 2012 20:08

Kan det inte bli jul snart?
Idag har jag öppnat första glöggen. I helgen har vi ätit massa pepparkakor. Jag har börjat planera julgodis som ska bakas på jobbet. Jag längtar efter julgodisbaket med tjejerna. Jag längtar efter julmat julpynt, snö, familjemys. Som tur är blir det stort kalas nästa helg när vi ska fira yngsta kusinen Nova. Som fyller ett på tisdag. Då kommer hela familjen och delar av släkten.
Nu får tiden öka takten lite till, trots att den går ganska snabbt redan:-)

jul

Av Emilie - 4 november 2012 20:05

Kan det inte bli jul snart?
Idag har jag öppnat första glöggen. I helgen har vi ätit massa pepparkakor. Jag har börjat planera julgodis som ska bakas på jobbet. Jag längtar efter julgodisbaket med tjejerna. Jag längtar efter julmat julpynt, snö, familjemys. Som tur är blir det stort kalas nästa helg när vi ska fira yngsta kusinen Nova. Som fyller ett på tisdag. Då kommer hela familjen och delar av släkten.
Nu får tiden öka takten lite till, trots att den går ganska snabbt redan:-)

Av Emilie - 3 november 2012 13:58

Än så länge har dagen gått perfekt!
Jag vaknade tio minuter innan klockan, lyckades smyga ut, så gott det går eftersom det knarrar så mycke det bara går det här golvet:-) jag gav häatarna frukost släppte ut dom satte fyr i pannan tog lite frukost och sen vaknade Lukas. Vi hade lite mys i fotöljen, han åt frukost.. Melodikrysset löstes med lite coachnig från moster. Vi har efter det gjort vår stalltjänst mockat, strött, lagt in hö och förberett frukost höet. Blandat mat och fyllt på vattenhinkar. Lukas har lullat runt här. När han tröttnat på min mockning efter si så där fem minuter så gick han till hagen och ropade efter hästarna, till hans stora lycka kom dom så han stod där och tjötade lite med dom. /Sen. roade han sig lite med trampetraktorn. Nu har vi hjälpts åt och gjort lite pannkakslunch med glass. Smaskigt! Nu vilar vi lite i soffan, tittar på Findus & Pettsson:-)

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards