Direktlänk till inlägg 5 december 2012

nya skor

Av Emilie - 5 december 2012 22:31

Vid två tiden på jobbet kom jag på att jag kunde sluta tidigt och åka till Jönköping och köpa vinterskor. 14,30 stämplade jag ut. Hämtade Lukas som haft sämsta Dan på länge på dagis, sur och tvär. Så t.om hans favvo pedagog fick ta en paus från honom :-) Men ett tecken på att han trivs bra är ju att han visar samma känslor där som hemma. Anyway... När jag kom var han glad och vi hade jättetrevligt. Förutom det hemska vädret att köra i då. Vi åkte till Eurostop, kissade, Lukas ville Inte kissa men jag tvinhade honom. Vi gick och kollade på skor och så blev Lukad bajjefärdig så tillbaka till toa. Sen gick vi till blomsterlandet köpte var sin amaryllis, ingen jul utan dom ju. Lite fågelmat och en liiiten choklad. Som han fick på väg hem sen för han var sååå duktig. Vi åkte vidare till A6 och skopunkten. Där hittade jag ett par varma kängor för 199. Bild kommer imorrn:-)imorrn vi gick vidare till mackedonken för Lukas ville så gärna ha hamburgare. Och va han åt... :-) massor! När han äntligen var klar så gick vi äntligen till clasohlsons där jag skullle köpa två stjärnor på fot men såklart var dom slut. Lukas hittade riktigt roliga brandbilar, och andra maskiner där vid kassan om nån vill ha julklappstips till honom :-)

Så då vat det dags att åka hem klockan han bli 18 ocj Lukas somnade nästan i bilen hem. Det tog bara 10 minuter längre än vanligt att köra i det hala väglaget. Men jag hade ju inte bråttom, hellre komma fram än inte alls :-)
Imorgon blir det pulka- /Snowracer åkning innan dagis jag jobbar julbord både torsd fred kväll så inget mer hemmamys på kvällarna denna veckan, men det kommer ju fler. Gonatt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards