Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

Drama

Av Emilie - 6 februari 2013 22:01

Inte en lugn stund på jobbet. Vi har en "liten" dramaqueen som skulle ringa facket efter F påminnt V att fylla på drickavagnen efter sig, vi har tydligen en ohållbar arbetssituation och han klarar inte stå i mitten längre. Men gör man en albatross av en fjäder heeela tiden så är det vi andra som har en ohållbar situation. Denna gången vågade han ju till o med ta upp det med mig, mwn i vanlig ordning gick han backa och be om ursäkt. Men om man väljer sina ord från början behöver det inte alltid bli sånt jävla drama.

Ja jag är trött på V men hon får såklart en chans att bättra sig, jag sa i tisdags morse vad som gäller, och än så länge funkar det tillräckligt.
Jobbet lär ni få höra mer om, mest för min skull för jag behöver få ur mig.

Lukas hade sååån otur idag, på pulkan hem från gympan. Vi skulle över en liten snövall, och såklart välte pulkan och han fick släng på huvudet och slog munnen i gatan, så fin fläskläpp direkt.
Han ser dessutom mycket fram emot BVC besöket imorgon, att dom ska titta på hans för korta tunga :) han är så sötnär han är med på noterna och ser fram emot det och är så stolt över att göra det.

Dagens träning fick bli skottning och hämtning av Lukas med pulka. Är lite mör i kroppen efter gårdagens pasd, måste hinna med det fler ggr.

Dags att hoppa i säng, och läsa lite. Gonatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards