Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Rullar

Av Emilie - 6 mars 2013 20:54

Tiden bara rullar iväg. Jag ska inte säga att man inte hinner med allt. Men då skulle jag ljuga. För jag har ju ändå tid att titta på tv 20-22. Men man behöver lite lugn och ro med.

Äntligen känner jag mig frisk igen. Helgen var fullspäckad med både nöje och nytta. Zumba såklart lördag middag sen hem och duscha och vila. 16.30 stämplade jag in på jobbet. En 40-års fest som höll på att sluta riktigt illa då svärmor till jubilaren satte i halsen så illa att hon till slut tuppade av. Usch det var hemskt! Men tack och lov så gick det bra och hon fick lite luft och ambulansen kom och fick bort en rejäl köttbit.

På söndagen kom Lukas kl sex och sa att det var ljust, Inte en chans!!! Lägg dig sa jag och så sov han två timmar till tack och lov. Han såg Vasaloppstarten hörde jag, han var lite impad. Jag vaknade av en läskig dröm 8.30 och kunde inte somna om.
Så småningom kom vi iväg för en utedag med grannarna. Det blev vid chefens badplats. En sån underbar dag. SOL värme fiske korvgrillning killarna fick en tur på fyrhjuling mata lamm och sen hem kl 17 strax innan solen försvann bakom berget.

En toppen underbar dag!

Idag sprang jag en liten sväng medans Lukas gympade. Men Tösen tycker det är så lagom skoj så jag får nästan dra henne hela vägen nu för tiden. Så tröttsamt.

Imorgon är första torsdagen utan kvällsjobb på väääldigt länge. Typ 1,5 år. Skumt! Men gött!
Imorgon blir det äntligen gympa igen. För mig då :)

Fredag kommer mamma på fredags taccomys lördag Blur det mello med tjejerna och lite barn, och såklart Zumba på dan. Det är så jäkla kul. Jag vill inte att det ska ta slut nånsin!

Mina resultat i utmaningen går sakta men säkert på rätt håll. Denna vecka har jag vågförbud. Den säger inte så mycket eftersom musklerna jag bygger väger mer än fettet jag tappar. Men till slut så. Så därför väger jag mig bara lördag morgon istället för varje morgon :)

Gokväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards