Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Barnaministeriet

Av Emilie - 27 november 2010 11:25

Som vanligt har jag löst melodikrysset, sen råkade jag inte stänga av webradion och efter melodikrysset är det Barnaministeriet. Idag handlar det om en pojke(13år) som dog i våras i ett 30 m högt ventilationsschakt vid Slussen, Sthlm. Han hade betalt 200 för att nån skulle visa honom hur man kom dit, Urban Exploring tror jag det hette. Men det var ju ganska mycket snö i våras så han trillade ner istället för klättrade ner. I programmet hör man han syster berätta, oh shit va lipigt! Så nu byter vi ämne.Igår jobbade jag, jag var riktigt ovillig att åka där på eftermiddan. Men när man väl är där är det ju trevligt. Kan ju inte säga att jag fick nån julstämning. Dom är så himla tråkiga det här sällskapet som kommer varje år. Dom är så långdragna och man får höra fler Gud, Herren och Konungen än man gör på ett helt år. Men som vanlgit fick jag tid att göra klart nästa års hotellbokning. Vi har ju bara 8 rum så vi använder oss bara ev Excel blad. Så där ska läggas in datum och ordnas lite. I fredags var vi och badade som vanligt. Vi fick sällskap av Ola och Elsa. Elsa är totalt orädd för vattnet. Helt galen. Men Lukas är inte långt efter nu. Igår simmade han omkring med sina puffar jätte mycket, om jag tog tag i honom nån gång fick jag en kram sen ville han iväg igen. Jag hade tänk lägga in en bild här men det blev nåt knas för de knapprna finns inte med nu. Får göra ett nytt inlägg med det.Lukas fick en clementin innan vi åkte hem från badet. Han åt inte ens upp hela, så det åker nog ner en del vatten i magen när han badar. När vi kom hem höll han på att somna de sista sekunderna och vara nära att somna när jag bar in honom, men så fick han syn på Tösen och piggnade till lite. Tur var väl det, för att få av honom alla kläderna när han sov hade inte vart lätt. Sen tog det en liten stund så somnade han.Men sen sov han bara 45 minuter. Inte så lyckat, han var skiiiit trött. Men sen kom farmor och farmors bror, Då piggnade han till lite. Richard och Lukas har sovit hos Fidde och Bettan inatt. Richard och Fidde ville gå på Pubafton på Järnsvägshotellet. Så då fick Lukas sova där hemma medan dom gick iväg och Bettan var hemma. Jag fick ju sova i lugn och ro med, det var skönt. Ska se om jag kan få tag på dom nu. Efter 3 sms kom jag på att Richards batteri nog är slut. Ha en underbar helg. Detta väder går ju inte att klaga på!Blå himmel, solsken och lagom med snö.Inte som hemma hos mamma, dom bor inte så långt från Mullsjö som har mest snö i mellan och södra sverige 73 cm. Helt galet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards