Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Sovvägran

Av Emilie - 8 december 2010 22:18

Vilken jobbig period vi är inne i nu.Igår somnade Lukas till slut vid 22 efter 2 timmars försök.Fy sjutton, för det orkar jag inte nu när jag jobbar.Idag samma visa. Inte ett dugg trött vid 20 tiden när vi tyckte det var dags. Så jag satte på Astrid Lindgrens Jul, som vi fick av Ica, tack tack! så himla mysig DVD med massa klipp från alla möjliga filmer med jultema. Man får sån julkänsla. Lukas ligger snällt jämte mig hela filmen och suger på sin tumme och jag trodde han somnat flera gånger, för det gjorde ju jag. Men nejdå. Helt plötsligt så sätter han sig upp och vill iväg och busa. *suck*Strax innan 22 gick vi och borstade tänderna för det glömde pappa vid pyjamas tajm. Sen in i gungstolen och efter några minuter sov han som en stock. Så fort han bestämt sig för att han vill somna så somnar han direkt. Precis som sin far!Idag vaknade dom ändå 7.30 för att vi skulle fösöka få honom att bli trött på kvällen, men icke. Frågan är om han orkar vara vaken hela dagen, utan middagslur. Det tvivlar jag på. Idag sov han ändå bara mellan 13-14. Hoppas det ordnar upp sig snart det här. För jag pallar inte ha honom vaken hela kvällarna när jag behöver nån timmes lugn, ensam i soffan med mina tv-serier.Idag gjorde det inte så jätte mycket eftersom Telia var så himla geniala.Dom la in en uppdatering under kvällen så man var tvungen att uppdatera sin box, typ vid 18 tiden, när hela Sverige kollar på tv. Vilket också betyder att alla gör det samtidigt och försöker starta sina boxar samtidigt. Gissa om det gick bra???Näe det gjorde det inte. Nu äntligen vid 22 fick vi igång den igen. Lagom till Hell's Kitchen finalen. Missade dock Greys Anatomy. Så nu blir det nedladdning av den.På fredag åker jag och Lukas till Gbg, vi ska laga julmat, som vi gör varje år. Tyvärr så ska jag jobba söndag middag, julbord. Så vi måste åka hem lördag kväll. Dessutom ska vi hinna träffa Jamies föräldrar och gå på Liseberg på lördagkväll, så Lisette vi hinner nog inte träffa dig denna gång. Tyvärr! Men jag ska försöka få med mig Lukas i mellandagarna och träffa alla. Nu fokus på tv. Bilder kanske kommer efter helgen. Antagligen!Gonatt!

 
 
Telia Kundservice

Telia Kundservice

9 december 2010 10:25

Hej Emilie!

Jag heter Fredrik och jobbar på Telia Kundservice.

Jag får be om ursäkt för det misstag vi gjorde med uppdateringen, det var absolut inte meningen att det skulle bli så tokigt. Jag hoppas att avbrottet inte blev allt för besvärligt för dig.

Håll utkik på telia.se senare under dagen för att se hur berörda kunder kommer att kompenseras.

Ha en fortsatt bra dag!

Med vänlig hälsning

Fredrik Rasmusson, Telia Kundservice

http://www.telia.se

 
Camilla

Camilla

9 december 2010 15:14

Hej! Victor är precis inne i en likadan period. Vill inte heller sova och somnar oftast mellan 21-22, vilket är alldeles för sent! Det känns som han är trött, men kan inte riktigt komma till ro. Hoppas också att det går över snart, blir sena kvällar då det är skönt med lite egentid då Victor somnat. Hoppas det löser sig med Lukas nattningar snart, extra jobbigt då du jobbar.
Kram C

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards