Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

Lite lugnare

Av Emilie - 3 maj 2012 08:37

Dagis och aktivitet fick Lukas lite lugnare iaf.

Vi fick en fin förmiddag hemma. Det mesta av tiden gick åt att bada/duscha. Men vi kom ut strax efter 10 iaf. Då vi bl.a vattnade blommor och våra odlingar. Sen gick vi en liten promenad med Tösen. Vi gick förbi en lekpark så vi stannade en liten sväng. Men när det kom till sista åkturen i rutschkanan blev det genast problem. Skorna skulle av för det var sand i och dom skulle åka, sen skulle han ha dom iaf p sig och sen skulle sanden åka osv. allt för att inte åka sista gången, så då blev det inget åk. Så då fick jag ju även äran att bära honom hela vägen hem.

När vi kommit in på gatan till Lindéns så orkade jag inte längre, hade ju hund och bajspåse i andra handen. Så då skulle han få gå själv, men vägrade. Jag frågade om han skulle stanna där medans jag gick inte med Tösen och hämtade bilen, och det gjorde han. Han var ju ganska tjurig så jag var säker på att han inte skulle röra sig en cm.


På dagis letade vi reda på Jesper, då blev det väldigt lätt att lämna. Jesper lekte med nån bil, så dom kunde leka tillsammans. Jag fick t.o.m ett hejdå, vilket jag inte fått på månader.

Jesper hade även följt med Rille och hämtat honom. Då hade dom vart så söta. Jespers lärare hade kommit förbi precis och frågade om han kom tillbaka. Om han skulle sova där. Men nä det skulle han inte, han skulle gå snart. Då gav Lukas en jättekram och sa "detta är min Jesperkompis" och Jesper kramade tillbaka.

Det är både synd och bra att dom är i olika årskurser. För hade dom gått i samma klass så hade dom kanske inte varit lika bra vänner för dom fick för mycket tid tillsammans. Och nu kan dom ju skaffa mer kompisar och inte vara helt beroende av varann.


Hela kvällen lekte dom ute och sen hittade Rille äntligen något Lukas vill äta.

Nåt så simpelt som cornflakes med mjölk. Så han är inne på sin andra tallrik till frukost nu med.


Klockan är inte ens nio, vi kan nog komma ut riktigt tidigt idag :)
men vi får väl se, jag kan ju alltid locka med att leka med Jesper så kommer vi ut på nolltid.

 
 
Ingen bild

Lisabeth

3 maj 2012 20:00

Såg er när ni stod och valde väg, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards