Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Julfirandet över för denna gång

Av Emilie - 26 december 2010 22:16

Det var längesen jag skrev, och jag minns inte allt vi gjort sen sist.

Men nu tänker jag berätta om vår jul och givetvis lägga upp massa bilder.


Jag  jobbade i onsdagen 7-20 typ. Härligt! Det flöt på bra under dagen med alla utskick och julbordsgäster. Men det var ju efter lucnh det värsta kom.

Jag hade ju en del pappersarbete att ta tag i och när jag var klar med det så ståg det ut såhär i ena matsalen

 

När vi väl var klara var denna matsal välfylld och i stora salen var där ett antal bänkar och massa bröte. Fy fabian va grejer man har i ett restaurangkök.

Anledningen till detta är ju att golvet skulle bytas i hela köket eftersom det är bakfall, snett och väggar som hänger från taket istället för att stå på golvet.


När jag kom hem sov redan Lukas han hade somnat 19.15 Eftersom dom skippat middagsluren. Dom hade tid på BVC kl. 13. Bra knasig tid om jag får säga vad jag tycker, men ändå.

Lukas är nu typ 83 cm lång och väger 10,5 kg ungefär.

Han följer sin kurva jättebra. Dessutom blev dom lite impade av allt han talande. Nu när han kan säga "där är..." mamma/papa/tösen ja det mesta som han hittar på.

Det var även dags för vaccination.

Han fick den i armen denna gången. Han satt och tittade på när dom sprutade honom och richard var helt hundra på att hanskulle börja gråta men då sa han helt plötsligt "Brrrr" sköterskan var visst kall om handen.

Den lille gullungen!


I torsdags var jag och Lukas hos Carina (hon jag rider hos) vi fikade lite och bytte julklappar med Ellen och Lovisa. Efter det begav jag mig ut och red. En iskall men härlig tur.

När jag kom hem började vi packa. Det tog ju sin lilla stund. Och vi hade en del ärenden innan vi kunde bege oss.

Vi har firat julen hemma hos mina föräldrar. Och idag kom vi hem efter att ha stannat en sväng hos Sara först och sen ätit middag och julmyst med Richars familj.

Julafton gick i matens tecken. Vi har alltid som himla mycket mat på julbordet. Alla är väldigt matglada och vi har gärna så mycket som möjligt.

Vid lunchtid skulle Kim(lillebror) och Anna åka hem till henne så vi bytte julklappar med dom.

Lukas blev riktigt nöjd. En verktygslåda som man kunde vända på och då blev det en verktygsbänk, där man kunde hamra i spikar och skruva ner skruvar.

 

Vid 13 kollade vi på "Trolltyd i tomteskogen" Vid 15 var det såklart Kalle. Lukas gillade det.

Därefter påbörjades matlagningen och framplockandet.


Efter maten var det dags för julklapparna.



Lukas hög blev såklart störst :)

Och första paketet ville han knappt släppa taget om.


Inte jättebra bild, men det var tre bilar som gick att sätta ihop med magneter i ett tåg typ. Nu försöker han sätta ihop alla möjliga sorters fordon.


Sen blev det många fler. HV tröja, potta och en riktigt skoj sak. Den framför honom, man lägger de fyra bollarna högst upp och slår ner dom i hålen med en klubba/hammare sen åker dom i banan neråt. Den var riktigt skoj!


Juldagen spenderade vi delvis ute. Vi tog ett familjefoto allihopa. Och ett på vår lilla familj. Ska lägga upp det nån dag kanske.



Det åktes lite snowracer efter Tösen. Nu när vi fått tag i en riktig släde så ska det provas oftare.


Pappa tyckte det var dags att skotta hönshuset


Jag åkte även och träffade Ida med familj. Vi gick en promenad med vovvarna och pratade bröllop eftersom hon ska gifta sig i maj och jag fick äran att vara tärna :) Nu har de först inbjudningarna skickat ut så nu är det snart dags och det är snart maj.



Ikväll komme tomten till farmor och farfar

Jag tyckte att han såg lite läskig ut så ni förstår kanske minen :)


Men han vågade gå fram och ta emot sina paket.




Denna stora fina röda var från kusinerna i Karlsta. 


Ett trumset. He loved it!!

Kan hända att man lånar det nån gång.


Lite senare under kvällen lekte han och kusinerna med farmors smink :)

Fint va??

                               

Lukas var helt tokig i sina kusiner. Han har inte träffat dom på ett tag. Dom kramades och kramades hela tiden. Och busade hela tiden.

Lukas kom och tittade till oss ibland så vi var kvar.


Nu ska jag njuta va lite julhelgs film på tv :)


Hoppas alla har haft en lika underbar och härlig helg som vi.


God Jul & Gott Nytt År!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards