Direktlänk till inlägg 27 december 2010

Julbad

Av Emilie - 27 december 2010 23:02

Idag tog vi ett redit julbad.Jag, Richard, Lukas. Henke(r:s storebror) hans tre döttrar Ebba, Linnéa och Tilda. Rs syster Fia. Och några andra var där med :)Oj så roligt de hade barnen. Lukas stortrivdes.Henkes 2 yngsta döttrar är så roliga. Den äldre av dem, Linnea är väldigt försiktig av sig. Men Tilda, henne e det fart på. Hon försökte hela tiden smita över till stora bassängen och fick till slut då storasyster Ebba var där och hoppade. Tilda var inte sämre hon, hon tog några skutt på svikten och hoppade i.När Linnea skulle testa gick hon fram, kikade ner och gick snabbt tillbaka igen :) Efter badet skulle vi hämta julklapprna från dan innan hos Richards föräldrar, Lukas höll på att somna på den korta biten hem dit. Så vi tog en macka där innan hemfärd och tur var väl det för Lukas somnade som en stock på vägen hem. Han sov ganska länge kanske 2h så han var lite omöjlig att söva ikväll. Men till slut så...Under eftermiddan har vi plockat och donat rejält här hemma.Vi ska ju ha lite nyårsmiddag här hemma så då är det bäst att städa :)Funderar över menyn, det är svårt.Vi är överens om färska räkor. För att det är så jäkla gött. Men ska vi ha det till lite nattamat, eller som förrätt, en gammal hederlig räkcocktail. Varmrätt blir nog lammsadel. Det har vi en i frysen, och så kan nog sofie ta med en (eller vad säger du?) eftersom vi är 6 så räcker ju inte en. Då får jag inviga min nya filékniv som jag fick i julklapp :)Efterrätt?? hmm nåt chokladigt är ju aldrig fel. Men läste innan nåt recept på nån champagne sorbet. Som lät väldigt gott. Men jag vet inte om jag kan nöja mig med en så lätt efterrätt. Jag vill ju gärna ha något som stillar sockersuget efter maten. Så man slipper ha massa godis efteråt...Vi får väl se helt enkelt vad vi kommer fram till. Gott ska det bli iallafall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards