Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

BVC

Av Emilie - 9 februari 2011 13:31

Jaha, då fick jag äntligen talat med BVC.

Fick ju otroligt bra svar :) oväntat!

för det första så hörde jag mig själv mer än henne, lätt att försöka prata med nån då, nej! speciellt att försöka förklara knasige Lukas symptom.

Han kan äta vissa saker, när han vill tillräckligt mkt. Som mariekex gick igår, men inte idag. Smoothie som han ääälskar kunde han ta några klunkar sen sa han aj aj aj och tog sig för örona. Glass med frusna blåbär fick fart på honom i förmiddags, åt även lite macka. Så det kanske är lite i örona just när han suger i sig, som med flaskan när han dricker smoothie. För små skedar med yoghurt gick också bra.

Jaja. Men varför vill han inte ha mariekex eller bara lite lite cornflakes?? Så nåt med munnen är det ju med. Hittade en blodfläck i sängen imorse igen. Efter att han vaknat några ggr och Richar hämtade till slut in honom, för då ville han inte somna om.

BVC tipsade iaf om näsdroppar, de är ju avsvällande och näsa och öron har ju samma gångar så det testar vi. Är det inte bättre under kvällen ska jag ringa läkarmottagningen imorgon och få tid där. Dit ska man tydligen ringa när dom är sjuka, inte BVC. Klurigt det här.

Jag ringde även dagis imorse och kollade vad som hänt. Något hade hänt i rutchkanestegen/trappan. Dom viste inte exakt. Men trodde inte att han slagit i munnen mer än han bitit sig i läppen. Eftersom det hade gått över relativt fort. Det får ju bli en senare undersökning om det inte går över.

Lite märkligt att dom inte är med om det är fler som åker rutchkana, det är ju så lätt att dom åker på varann eller vad som helst.

Han är ju som ni vet väldigt försiktig. Så troligtvis han han försökt klättra upp och nån knuffat "ner" honom igen, så som dom trodde att nån kommit ivägen, eller om han kommit iväg för nån som hade mer bråttom för han är inte så snabb på att åka. Jaja... vi lämnar det och hoppas han är lite piggare och vill äta lite middag med oss ikväll.

Nu måste jag hämta honom. Han ville inte sova vid ett så vid två la jag mig med honom i vår säng så han skulle få sova lite iaf.  Efter tre får han inte sova, då somnar han aldrig ikväll.


Ha en trevlig kväll!

 
 
Camilla

Camilla

9 februari 2011 21:17

Hoppas att Lukas snart blir lite bättre så han kan äta riktigt. Kanske det funkar med näsdropparna!? Victor har också ätit dåligt en period nu och varit lite gnällig och allmänt missnöjd. Men det kan ju vara så mkt! Jag tror dock att det är tänderna som spökar på Victor.
Ha det gott!

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards