Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Ordning på torpet igen

Av Emilie - 10 februari 2011 12:11

Äntligen visar Lukas friskhets bevis.

Imorse vaknade han strax innan 8 och rusade ut ur sovrummet och gapade efter vatten, så det var bara att springa efter och ge honom vatten :)

Han drack lite smoothie ur flaskan men sen blev han ledsen, macka funkade och att få smoothie på sked gick bra. Så han var pigg efter att ha fått i sig lite mat.

Tempen visade 37,8. Jag fick även titta lite bättre i munnen idag. Det visade sig finnas lite blåsor där inne, så det förklarar varför han inte velat äta ordentligt.

Antagligen har kroppen skickat ut viruset i kroppen ordentligt, både genom feber och blåsor. Men nu är det nog borta. Jag läste nämligen att speciellt pojkar kan ha ganska hög normaltemp, upp till 37.8

Jag är ju inte det som sticker in termometern titt som tätt för att kolla tempen, men jag ska kolla när jag vet att han är helt frisk, så jag vet vad hans normaltemp är, om den faktiskt ligger på 37.7 som den har varit nu.

I måndags och tisdags så var han ju sjuk. Igår började jag ju få i honom lite mer mat så han piggnade till. Och idag får bli en testdag och se om det funkar att äta normalt. Jag kan ju inte skicka honom till dagis om han inte kan äta.

Nu får han ju några extra dagar att piggna till på. För imorgon tar vi ju helg.

Jag pratade med bossen innan, ev åker vi dit imorgon och äter lunch. Så jag får skickat ut nästa veckas meny med.

Bettan du kanske vill komma och äta lunch med oss, du som slutar så tidigt imorgon. Imorgon är det ostpanerad kyckling med ris(med lite grönsaker i) och tomatsås, mycket gott :) Jag bjuder! Det är ju alltid fredagskaka med.


Idag har jag och Lukas bakat sockerkaka till pappa, som vi åkte bort med till förmiddagsfikat. Efter det åkte vi och handlade lite och sen var det lunchtajm och 12.10 så sov Lukas, Perfekt! tillbaka till normala rutin(dagisrutiner)


Jag skulle ha bakat igår, men Lukas sög ut all energi nä jag skulle lägga honom. Han fick nämligen glass till kvällsmat...inte smart!!! Det var en av de sakerna som gick bra att äta igår. Hellre att han äter nåt tycker jag. Men han blev helt sockerhypad och helt galen. Till slut la jag honom i sängen och gick ut, det blev protester nån minut men sen somnade han så gott så. Tokungen!


Imorgon ska gräsänkan Sofie komma och hälsa på oss i helgen. Jag tror vi möter henne i stan, för vi ska kolla på lite kakel och klinker till badrummet så det kan bli av nån gång.

Nu ska jag njuta av min egna lilla tid här hemma för ikväll ska jag ut i snön och rida :)



 
 
Ingen bild

bettan

10 februari 2011 18:43

Jag måste tyvärr hoppa lunchen, tack så mycket ändå... tar gärna en rain check!

 
Ingen bild

Ida

10 februari 2011 20:42

skönt att det verkar gå åt rätt håll... jag o chabbis läser lite o då och då så vi får ett hum om vad buspojken gör :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards