Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Nu var det dags att blogg igen

Av Emilie - 16 februari 2011 19:58

Det var ju några dagar sen...jag får nog kolla mitt sista inlägg så jag vet när det var...

Oj då, var det i torsdags, hoppsan. Tiden går så fort :)


Ja vad har vi gjort sen dess...???

Fredag: Lukas var hos farmor och farfar vi var i stan och kollade på kakel och klinker till badrummet. Sofie kom och hälsade på.

Lördag: tog en promenad i solen, köpte semlor. På kvällen kom mamma och pappa på middag, Lukas somnade typ vid 23.30

Söndag: Lukas vaknade 8 som vanligt. Marina kunde inte komma och rida men jag hittade annat sällskap, underbart väder att rida i. Sofie åkte hem igen.

Måndag, Richard pratade med vårdcebtralen om det var ok att Lukas gick till dagis idag, dom trodde det var Höstblåsor och godkände dagis, trodde även att det kunde få honom att äta lite mer. Det stämde.

Tisdag, Lukas gillar inte att gå upp på morgonen, han vill inte klä av sig, byta blöja eller ta på sig igen, han haaatar mig. Tills jag e klar, så då myser vi lite till så vi kan åka till dagis sen. När jag lämnar honom blir han galet ledsen.

Lukas är ju lite seg när vi kommer till dagis, så jag brukar gå med in och stanna en liten stund tills han verkar tycka att det är okej. Det har funkat bra innan, men nu med den nya tanten så tycker inte hon att det ska gåtill så typ. Så idag kom hon fram tog Lukas och sa att nu får du inte stanna så länge så hej då!

Och ja Lukas blev ju så klart jätteledsen. Jag vill ju gärna säga hejdå...

Det störde mig typ hela vägen till jobbet...och hela vägen hem igen.

När jag kom hade dom precis gått till andra avdelningen, när han såg mig började han gråta igen, som en lättnads suck, mamma ta mig här ifrån!!!


Som tur var ringde farmor Mia innan jag åkte från jobbet och sa att hon var ledig imorrn så hon tog honom gärna, och gärna för mig!!!

TACK Mia!!!


Lång sammanhängande text, jag vet.

Men då kan man ju bjuda på lite bilder...


Jag köpte jättefina tulpaner på Maxi i fredags, men efter lite eldande i vardagsrummet så pallade dom inte värmen, men nu har dom hämtat sig efter lite vatten.

 

daglig modevisning

 

När man rider på axlarna måste man hålla i sig, och det med bäst grepp...ja ni ser ju själva


 

Ni anar inte hur mycket vi skrattade när vi sa till Lukas att hålla is ig när han gungade på gunghästen en gång och han tar tag i sina öron :)


Jag trodde inte Lukas ville åka i pulkan så han fick gå...men...



Han ville visst bara ha foten ute och göra mönster i snön, men det fick inte komma snö på foten när han skulle ha den i pulkan igen


Skulle visa ett fint kort p åhur man ser ut efter glass med blåbär till kvällsmat, men så var han så söt på detta, så jag tog det istället :)    
  Vår nya hund :)  

 
 
Sofie

Sofie

17 februari 2011 10:21

Tycker om att lillfingrarna står ut när han håller i öronen med :) Precis som när han håller i glas. Han e lite fin i kanten minsann :)

http://lifebymrs-m.blogspot.com

Emilie

17 februari 2011 21:22

det har jag missat...måste kollas genast :) lite fin i kanten var en underdrift :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards