Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

GBG Horse show

Av Emilie - 27 februari 2011 22:16

I fredags när jag vaknade strax efter åtta slog det mig...hur i helsike ska jag hinna ha oss klara till 10.15

Nä det gick inte så bra!


Vi skulle bara äta frukost, duscha/bada och packa klart.


Lukas var inte sugen alls på att bada, det tog en bra stund innan han ville sitta i baljan

När jag packade ut i bilen fick jag syn på något som såg ut som punka,

jag svor ett par väl valda svordommar på väg in och ringde Richard.

Jag orkade inte med detta och kunde inte hålla tårarna borta.

Jag packade in oss och hoppades att däcket höll ner till macken för att köpa sån där lagningsspray burk. När vi backat ut och jag stog plant, vår uppfart är inte värst plan nu för tiden, så såg jag det jag hoppade innerligt på, det var bara dåligt med luft och jag hade antagligen parkerat på ett litet gupp med däcket så det såg ut som punka.


Jag åkte till macken och pumpade i lite luft. Och det verkar ha hjälp.

Jag blev nu bara 30 minuter sen. Vi lämnade Tösen hos Sara i Vaggeryd.

Vi åkte sen vidare till mamma på jobbet, Lukas var inte på humör för att äta.

Oväntat!!! Han åt ett portions paket smör, det var ju nåt iaf.


Han somnade efter en stund, det var ju bra iaf.

Hemma hos Therese så fick vi väcka en sovandes Cornelia. Sen satte buset igång.

Vi åt lite fruktsallad med glass.

Och till Lukas förtjusning hade Cornelia en rutschkana.

Så jag kunde lätt smyga ut där ifrån för att åka till Skandinavium.

Han hade knappt ens märkt att jag var borta.


Tack så jättemycket för barnpassningen Therese!!!


Jag fick se några riktigt stora namn inom hoppning, det var kul!


Lukas däckade ganska fort i bilen hem från Therese till Sofie. Vilket resulterade i en power nap. Så kl 22 somnade han till slut.

Vi andra var inte mycket senare heller :)


Den natten sov jag inge vidare. Varje litet gny från Lukas, när dom bråkade i lägnheten över, när Jamie kom hem på natten(morgonen)  När Lukas vaknade kl 7.15 och promt ville ha vatten. Vilket medförde ögontvättning eftersom dom var lite igensatta.

Tack och lov somnade han om till slut, jämte mig i soffan, inte bekvämt!!!


Efter melodikrysset åkte jag och Lukas hem till Lisette för en liten titt.

Jag ringde och väckte dom på väg dit, de där festprissarna.

Lukas åt frukost nr. 2 med dom. Vägrade sova.

Men somnade i bilen på väg hem till nästa stopp, Ida.

Där vi pratade lite bröllopsplaner. Lukas vägrade äta med oss. Och var på allt. han satt t.o.m på deras cykel och "brum brum brum" :ade


Lukas åt desto mer när vi kom hem till Sofie och Jamie senare. Sen somnade han på en halv minut.

Även denna kväll blev tidig. Tror jag somnade innan kl 23. Gött!!!

Kl 8 var det dags att vakna. Lukas tog sin kudde och "nalle" och gick in till Sofie och Jamie i sängen så jag kunde duscha.


Idag spenderade jag dagen på GBG Horse Show på Skandinavium.

Det var kul. Att få se en 23årig svenska från Onsala, som red sin första World Cup tävling gå och vinna över alla tyska och schwitziska "gubbar". Nästa stjärnskottet helt klart.


Dessutom att få se Malin Baryard avtacka en av sina hästar som var redo för att bli avelssto, nu 18 år gammal. Det var super sorgligt, även där blev det tårar.


Det värsta med helgen har nog varit min hals. Har sjukt ont. Det tar emot varje liten sväljning. Känner mig stel i nacke och rygg med, hoppas det bara är resultatet av 2 nätter i en soffa.


Värst av allt var nog att jag glömde att jag skulle hämta vår hund på väg hem.

Så himla elakt, eller snäll, för hon älskar ju att vara hemma hos Sara och Johan, hon blir så härligt bortskämd där :)

Som tur var, var det okej att hon stannade en natt till, för jag orkade verkligen inte packa ut allt hemma och sen åka tillbaka en mil för att hämta henne.


Nationalsången och flagghissning för Jessica Augustsson med sin Midtown Du Tillard.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards