Alla inlägg under februari 2011

Av Emilie - 1 februari 2011 19:55

Idag har Lukas varit på dagis igen, äntligen!

Det kändes lite motigt att lämna honom, han är fortfarande ganska snorig och hostig. Men dom sa att så länge han inte har feber så får han komma.

Så Idag testade vi om han orkade med dagis, han var där 9.30-14.30, så jag kunde jobba 10-14. Lite jobbigt om man lämnar honom i vanlig tid på morgonen och sen ringer dom mitt i lunchen och säger att nu får ni komma och hämta honom.

Så vi tog det säkra före det osäkra.


Det hade gått bra idag. Jag var påväg att smita utan att säga hejdå eftersom han är lite lätt känsligare nu, men tji fick jag. För han hann komma och se mig ta på skorna, men som tur var så skulle dom äta frukt precis så han hade slutat gråta innan jag kommit ut genom dörren.

Vi kom även fram till att vi provar på heldag imorrn, och blir det för jobbigt för honom så ringer dom.

Så imorgon blir det premiär för mig 5.40 Promenad med Tösen. Lukas får gå upp kl. 7 vakna lite och sen börja dagis 7.30 Äta frukost där 8.00 och även eftermiddagsmål vid 14.30


Åh nu är det Sofias änglar, redo för lip.

Just det, Lukas somande 19.15, så skönt!

Så slipper han bli så trött imorgon bitti med.


Ska se om jag kan hitta min minneskortsläsare här....


sådärja, bakom soffan, som vanligt, undra hur den hamnat där???


Jag kikade efter senast inlagda bild, och oj det var ett tag sen


Så vi börjar med smilfinken :)



Lukas trollar lite för mamma


Lukas testar Ottos resebur. Den var jätterolig!


Även Lukas längtar efter solen


Han börjar få ordning på sitt torn, själv nu, men han blir också grymt arg när det inte funkar


Lite bus med pappa när han kom hem


Efter hopp och flyg följer gos och kram :)

          


Vanligtvis när man hämtar Lukas på dagis eller farmor och farfar så blir han glad att se en men sen hittar han på nåt nytt på väg fram men idag på dagis blev han glad kom fram och ville komma upp och jag fick värsta kramarna. Mmme like! Han är så go när man får sånna riktiga brottar kramar.


Nu ska jag titta på tv, och lägga mig i tid. Gonatt!         

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards