Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Snö igen då

Av Emilie - 18 mars 2011 11:48

Ja, inatt kom det 10-15 cm snö...kul!

eller inte, jag var ganska nöjd med det vi hade, torra fina vägar.

Jaja, bit ihop, det kommer en vår.


Lukas var rejält snorig igår och började hosta så p.g.a det och snön så stannade vi hemma idag.

Eller ja, jag hade ju tid hos barnmorskan 9.30 så dit fick vi ju åka, man måste ju se till att man inte får några med illbattingar på ett tag :)


Var sak har sin tid :)


Jag ringde även läkarn imorse så jag fick lite ordentlig hostmedicin till Lukas.

Jag har ju "hunnit med en del" eftersom Lukas vaknade 6.15 imorse.

Hur pigg som helst, men när jag tog upp honom och gick mot vår säng blev han besviken. Jag sa till honom att det är natt fortfarande även om det inte ser ut som det, han klurade lite på det och la sig ner, men det hjälpte inte i längden. Han var hungrig, han åt inte så mkt på kvällen nämligen.


Efter barnmorskan skottade vi lite, och sen efter det blev det lunch för lukas 10.40 tiden typ. Lite tidigt kanske men tänkte att det var lika bra. 11.20 sov han. Så vi får se hur resten av helgen blir.


Hostmedicinen verkar ha hjälpt iaf. Har inte hört honom en gång sen han fick i sig den. Först ville han inte ha efter att smakat, men efter maten gick den ner och han ville ha mer. Det känns ju bra.


Nu har jag massa saker att göra egentligen; tvätta städa diska skotta klart. Men det är ju för jäkla tråkigt.

Skulle gärna baka något med, men då måste man ju äta upp det med och det borde jag ju inte. Richard lär inte äta det eftersom han nu är magsjuk.

Jag hoppas att det bara var hans lunch igår som smakade knasigt som inte var riktigt bra, istället för att det är riktig magsjuka så vi andra blir smittade igen.


Annars i helgen har vi inga planer, nån pulkatur kanske.

Trevlig helg på er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards