Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Vår dag idag

Av Emilie - 4 april 2011 22:37

Idag gick medicineringen lite smidigare eftersom Lukas fick lunch strax innan 12 så då kunde jag ju hålla honom vaken till 13 och ge honom den då. Jag testade att ge honom den ihop med vindruvor som muta. Men när han fick en efter första delen av medicinen så tuggade han lite och sen kom den ut igen. Det var visst inte gott ihop. Så jag fick plocka fram lite choklad. Så ni vet vad jag talar om för mängd...jag köpte en sån där liten rulle med choklad, marabou så klart. Varje medicin får han 1 sån slant. Det kan han väl vara värd?


Jag behövde bara lukta på den för att få flashbacks från min barndom som öronbarn.


Han somnade dessutom på nån sekund själv i sin säng efter att jag höll honom vaken till 13.

Lite sämre blev det på kvällen då jag gav mig och och sprang och kom hem kl. 19 och Lukas hade inte fått gröt ännu, utan klockan blev nog 19.20 innan han fick den. Så vid 20.30 fick han medicin. Då var han trött.


Jo vad har vi gjort annars idag förutom ätit medicin??

Först drömde jag om att jag skulle ha råd och åka till göteborg och hälsa på mina godingar Therese och Cornelia. Men det har jag ju inte råd med. Det hade ju vart perfekt nu när vi ändå är hemma i 2 dar, Cornelia fyller ju 3 i helgen och allt.

På förmiddagen tog vi en promenad en omväg till lekplatsen så Tösen skulle nöja sig med att sitta fast i bänken. Lukas gungade lite och åkte rutschkana jätte mycket. Efter det gick vi hem för att laga lunch, Mos och köttbullar blev det och kokta morötter. Bara till Lukas då, jag nöjer mig med mack-lunch när jag är hemma.


När Lukas sov tänkte jag att jag skulle ha planerat maten för veckan och kollat klart på Gulliver, men så blev det inte, det blev disk, och syster snack på msn.

Och vips var klockan 15 och dags att väcka Lukas.

Jag fick till slut ihop vår meny måndag-torsdag för på fredag flyr jag och Lukas fältet, hem till mamma och pappa över helgen. Sofie och Jamie kommer med. Eller jag tror Jamie skulle med. Richar ska ut och bowla med jobbet på fredan och det vet vi hur det går så då är det lika bra att inte vara hemma alls än att gå och gnälla på honom som ligger i soffläge.


På eftermiddagen drog vi iväg för att slänga kartonger och annat sånt skräp som vi fyllde bilen med igår, men då var alla 4 containrar i Skillingaryd proppfulla. Som tur var tömdes de idag. Sen for vi vidare till affären där vi både träffade Liam från dagis och dagisfröken Maggan.

För 100:ade gången det senaste, känns det som, fanns det inte tillräckligt med pengar på kontot, jag orkade inte kolla innan jag åkte för jag tänkte att det borde finnas. Tack och lov för telefonbank.


När vi kom hem hade även grannen Emma med Jesper kommit hem så vi blev kvar ute och dom stollade runt som bara den, barnen. Tills vi blev alldeles för hungriga allihopa. Jag gav mig ut och sprang, så jäkla segt var det, ny runda, tungt i marken och eftermiddag, solen hjälpte inte till med energi som jag trott.


jag förstår inte varför jag måste skriva så långt jämt. Jag skulle ju bara berätta om idag...suck. Jaja, lägger la in lite bilder med :)


I söndags efter tipspromenaden testade vi stövlarna i en vattenpöl

 


Lukas i klätterställningen innan rutschkanan


Krokusarna börjar slå ut här hemma 


  På väg till affären, han älskar sina brillor, han hade dom hela tiden vi var ute när vi kom hem och lekte med Jesper.  


Imorgon ska vi ner till småfolket och busa av oss lite där...

Gonatt

 
 
Sofie

Sofie

5 april 2011 17:45

Det blir bara jag. Jamie är i behov av en ensamhelg och även han ska ut på freda så då går lördan bort. Så det blir tjejhelg :) Om inte Lukas tar illa upp då.

http://lifebymrs-m.blogspot.com

Emilie

5 april 2011 20:44

Okej, anade att det var dags för det :) Speciellt nu när du är så krävande :) Lukas nöjer sig nog så länge han får vara ute och hjälpa mamma i stallet och fåren och hästarna är hemma :)

 
Camilla

Camilla

5 april 2011 18:36

Klart lilleman är värd lite choklad när han är så duktig och tar sin medicin! Helt rätt tycker Victor och jag!..:) Kram

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards