Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Helgen

Av Emilie - 24 augusti 2011 18:42



En "snabbgenomgång" om allt som hände i helgen.


Lördag lunch lämnade jag Lukas och Richard hos hans föräldrar. Far hem till mamma och pappa. Jag, Mamma, Nina, Berthram, Tösen &  Charly begav oss till Göteborg. Första loppet var Berthram Häcklöpning.

Han gick före alla hästarna från stallarna in till ledvolten, där man visar upp hästarna innan loppa, dom blir lite uppvärmda och jockeyn hoppar upp. Han gick före dom ner till banan och han var så taggad och stissig så mamma hade svårt att hålla honom. Alla sa att han var finare än alla de andra hästarn som var i form och skulle springa loppet.

Det var jättekul att vara med. Mamma kom inte många meter denna dag utan att bli stoppad.


och just det...jag och Tösen träffade en kändis, där fanns ju många kändisar för oss insatta i galoppvärlden, men just denna tjej var ju även känd för andra.

Hon deltog i Ensam mamma söker, en säsong, en av de senaste. Hon älskade Tösen. Hon kom fram och klappade och pratade lite.


23- tiden kom vi hem på kvällen och tanken var att vi skulle åka mot Danmark kl. 5, men hon blev nog snarare 5.25 innan vi kom iväg. Vi hade tur med färjan, fick åka på i sista sekund.

Klampenborg var en så himla fin bana. Grönt och fint överallt.

Inte som på Täby direkt, mitt inne i stan.


"Kullagulla" gick i lopp 1. Där fick jag hälpa till så mycket så jag kunde inte fota något. Kullagulla ska helst vara snabb i starten och sen smita ifrån de andra, för hon har ingen spurtfart. 100 m innan mål kom de ifatt henne så hon blev 2:a men lika glada blev vi för det. Man fick jättefina blommor ändå.


Lopp 3, ca 30 min efter Kullagulla sprang Alicia Island. Detta var hennes 3e riktiga start så vi hade inte jättestora förhoppningar. Men alla 4 tippare i programmet hade tippat henne som outsider. Hon tappade lite i starten men kämpade sig igenom kurvan och OJ vad Anna fick rida. Hon kämpade som bara den Anna, för hon kände att hon svarade varje gång. Till slut hade hon kämpat fram henne ända till andra plats. I sitt första kämpade hon på att komma inom pengagränsen, till femteplats, men kom så lång fram som 2:a. Va glada vi blev igen. Så himla kul var det!



På söndag åker mamma och Kullagulla till Norge. Det är derbydagen så alla lopp visas på tv4. Jag har redan spelat. Lopp nr  4 tror jag det var. Calendar Girl heter hon om ni tittar.
Nu kommer några bilder...


Berthram och mamma i ledvolten


  de härliga träden utanför boxarna på klampenborg     Kullagulla close-up nedifrån min sittplats   Anna och Alicia kämpar sig framåt   Blommor fick vi igen...  Jag fick den ena buketten av mamma, så himla fina blommor var det.


Imorgon har vi studiedag på dagis så jag och Lukas ska till lekparken vid fåglabäck på förmiddagen, förhoppningsvis med nån mer. 

På eftermiddagen tar vi lönen med oss och åker till Ica Maxi och fyller frysen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards