Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Svenska hollywoodfruar

Av Emilie - 29 augusti 2011 21:58

Inte en enda av dem FÖRUTOM Maria Montazami är ju riktigt riktig i huvudet.

Det nya, Gunilla verkar ju heeeelt pantad.

Så himla tacky.

Isabell är ju inte klok i huvudet. Fick se att hon nästa vecka ska ta hål i öronen på sin lilla flicka. Så himla amerikanskt! Hon själv satt i andra änden av rummet och höll för örona medans nån, antagligen nannyn fick hålla stenhårt i bebisen som skrek som en tooook medan dom försökte ta hål. Varför i hela friden tar man hål i deras små söta öron???


Ja jösses dom är inte redigt vetiga helt enkelt.

På fredag är det min sista lediga fredag. Sen blir det heltid.

Mån & Tis 8-16, Ons & Tor 12-20 Fredag 8-16(eller när jag känner för det)

Lukas kommer vara på dagis 1 timma mindre än som vi har det nu.

Vi får 2 härliga förmiddagar tillsammans och tyvärr är jag borta 3 kvällar med jobb och hästar. Men jag hoppas vi överlever ändå.

Frågan är om det funkar för Rille, nu när han inte kan göra så mycket.

Vi provade typ 1 h idag. Det hade inte gått bra alls.

Jag blir snart tokig på det här. Eller jag är ganska trött på det redan och har vart ett tag. Jag hoppas verkligen vi får ut pengar på försäkringen en dag så vi kan åka bort och hämta oss lite, bara för en helg.


Överläkaren på Ortopeden i Värnamo ringde idag. Han var väldigt ursäktande och verkade vara rädd för att bli anmäld p.g.a felbedömningen på Rilles axel.

Hade dom sett ordentligt från början hur det sett ut så kanske det läkt snabbare.

Dom började ju med att säga att den var bruten, men hade visst ångrat sig att nej det var bara en spricka, men röntgen förra veckan visade att det var helt brutet fortfarande.

Om inte Richards axel blir bättre snart så kan ni i nära familj och vänner räkna med att få hjälpa till lite, eller så får vi tänka om på jobbet, om Erik känner för det. Han har ju också ett liv.


Usch ja, ni anar inte hur tröttsamt det är att gör ALLT här hemma.

Jag hade väl kunnat göra mycket mer, här är ju inte direkt nydammat och superfräscht. Det står fortfarande glas och flaskor kvar på altanen sen fredagsmyset med grannarna. Richard kan göra småsaker ibland, men det gör ju ont...heeela tiden. Det har ju gått mer än 5 veckor. Tänk om vi inte vart iväg en vecka där jag fick samlat kraft ordentligt. Vill inte ens tänka mig hur här sett ut då.


Dags att stänga igen för kvällen, behövde bara få spy ur mig lite...

Godnatt

 
 
Ingen bild

Svärmor

30 augusti 2011 16:14

Så klart jag läser och reagerar men hade glömt bort hur man skriver kommentarer.
Jadu det är inte lätt för Richard. Det är mycket tröttande att ha ont. Och speceillt när han blivit felbedömd. Det kanske hade kommit längre i läkningen om han fått rätt diagnos från börjar.
Det är klart vi ställer upp och hjälper till med Lukas så att du kan börja dina nya arbetstider
Kram

 
Jessica A

Jessica A

30 augusti 2011 17:25

Stackare, har ju inte heller erbjudit mig nåt. Hjälper det om vi tar med ut Tösen i skogen ihop med Milla nån kväll?? Vi åker rätt ofta ut en kvart bara så hon får springa av sig... kanske lika gärna kan ta båda?? Säg till isf, det gör jag gärna.

Kramar

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lisabeth

30 augusti 2011 21:21

Jag har inte sett fruarna än, måste ju sova så tidigt...ska titta imorgon efter jobbet =) Gunilla såg jag i New York fruar och jag höll på att SPY!!

Stackars Rille (stackars dig också) att det inte blir bättre. Hojta om du behöver hjälp med något så ska vi försöka sträcka ut en hand =)

 
Ingen bild

Ida

31 augusti 2011 00:23

Usch de låter jobbet för er. Kom hit till storstan om du vill tänka på annat nån gång. Nya kusinen kanske lockar mer här än jag (om de nu e kvar i gbg men ändå...) :) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards