Alla inlägg under augusti 2011

Av Emilie - 9 augusti 2011 11:33

Utsikten från slottets restaurang där vi åt första och sista kvällen. Det är svårt att se på bild hur långa avstånden är. Men ganska fina omgivningar :)  Utsikt mot slottet från vår framsida


   Framsidan

Poolen och omgivningarna  Baksidan      Vinkällaren på slottet, vi fick en rundtur och vinprovning        På ett torg i Florens hittade vi en karusell. Lukas älskade den!     Världens godaste eferrätt  Tokungen låtsas sover och snarkar, men tjuvkikar :)


Bilder från mobilen...

Lukas gillade sin bilstol, men var glad att se sin spegel i vår bil hemma med.

  Rille och Lukas springer uppe på muren i Lucca. Där fanns gångväg och körbana, ja---uppe på muren.   vallgraven som nu bara var en liten bäck kvar av.   lukas gillade stranden så mycket att han la sig sig i den. han tyckte inte ens det var konstigt att det knastrade i hela munnen efteråt...   han fick ny användning av puffarna  

Det var allt för denna gång.

Av Emilie - 8 augusti 2011 13:31

Vi har haft världens bästa semester!

jag informerar redan från början att bilder kommer en annan dag.

Jag slarvade lite tyvärr med att fotografera, men Richard och Lukas har vrat ganska flitiga. Den dagen vi borde haft med kameran, var den så klart inte det :)


Vi har bott 14 vuxna, samt Lukas i ett stort hus. Alla har haft egna sovrum med egna badrum, med dusch.

Ett stort gemensamt köt, underbar uteplats, som alltid höll sig sval alla de varma dagarna, stor pool som man kunde svalka sig i, vilket behövdes.


Lukas var inte jätteförtjust i poolen antagligen för att han inte kunde nå botten.

Men efter några dagar så kunde han plaska runt lite på egen hand med sina arm puffar. Givetvis med oss i poolen.


Vi har gjort lite utflykter, till bl.a staden Lucca, med gamla medeltidsmurarna kvar runt, vilket var riktigt häftigt att se, samma dag var vi på stranden utanför Pisa. En eftermiddag besökte vi Florens som låg max 30 min bort.

Det blev inte så mycket sight seeing för oss. Vi är inte så himla intresserade, men vi tittade iaf på Domkyrkan i Florens som var enorm. Jag höll hellre Sofie sällskap som är lika vattenfylld som en vattenmelon nu ungefär.

Både med extra mycket fostervatten och värmen fick henne att inte kunna gå många meter med så svullna fötter så dom knappt gick att vicka på ens.


Vi har ätit massa god mat och glass och efterrätter.

Vi har fått njuta av ca 30 graders värme alla dagar. Vissa nästan 40 grader.


Vi har varit många olika människor i ett hus utan problem alls.

Några har vandrat i bergen när dom känt för det, en del åt middag hemma och andra ute. Det är inte lätt att få ihop en till resa som denna, att få alla att passa så bra ihop igen är nog omöjligt.


Hur som helst så har det varit en toppenvecka.

Det jobbigaste var nog hemresan. Lördag kväll åt vi middag på slottets restaurang. Så det blev lite sent. Vi var inte hemma förrän 23. Klockan ställdes på 02.45 För att vi skulle kunna lämna huset vid 3.30

Flyget gick kl 7 och vi hade typ 1,5 timma till flygplatsen.

Jag var chaufför för en av våra hyrda bilar så det blev inte mycket sömn under gårdagen men jag överlevde i alla fall.

Lukas somnade 18.30 igår och vaknade vid 8.30 imorse. Så nu är vi utvilade.


Vi har dock ett lite mysterium med Lukas.

Onsdag morgon vaknade han med några röda små prickar.

Direkt trodde jag det var vattkoppor. För exakt 2 veckor tidigare mötte han en en tjej från dagis som senare på eftermiddagen fick vattkoppor.

Men om det är vattkoppor eller ej får jag inget svar på eftersom vårdcentralen inte vill ha in honom där eller gör hembesök. Har han det är det en otroligt mild version, men det finns det tydligen också har jag läst mig till på nätet.

Han är i stort sett oberörd av dem och är det så här smärtfritt så gärna för mig.

Vi får helt enkelt se om han får det nån annan gång.


Han har små röda prickar som lika gärna kunnat vara knottbett, några har redan försvunnit och nån har blivit lite större. men inga stora vattenfyllda blåsor. Vi får väl hålla oss ifrån andra barn, om det inte är nån som vill ha, eventuellt så. Eftersom vi inte vet. Richard har ju semester denna veckan med så det är ju lugnt. Jag börjar jobba på onsdag.


Har ni tur så orkar jag ta tag i korten ikväll. Men lovar inget :)


Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards