Alla inlägg under september 2011

Av Emilie - 4 september 2011 22:42

  Lilla fröken Olivia Emilie Mitchell!


hur Emilie kommer stavas svär jag inte på, men hon fick MITT namn. Tack systa mi! Jag ska ta väl hand om henne :)

Förståååår ni hur liiiiiiiiiiiiiiiten hon är eller!!

hon håller i min tumme där, förstår ni då???

Gudomligt söt, men läskigt liten.

Solbränd och fin efter solningen efter guldoten.

Hon sondmatas fortfarande, därav slangen. Men hon kan amma med, en liten stund.


  Världes stoltaste kusin!!!

sekunder senare så kastar han nästan iväg henne för han vill iväg och leka med Jamie, men det gick bra, jag fångade henne.


Han var så himla söt och försiktig med henne, han håller handen på bilden med...


Vi var ju även och hälsade på Lukas gammelmormor, hon var ganska så pigg tycker jag. Dom busade rätt bra dom två med.


Efter att vi blev lite sen iväg idag och Lukas sov i bilen mellan 15-16 så var dte inte helt lätt att söva honom idag. Tycker synd och personalen imorrn, men oftast när jag frågat på eftermiddagen om han vart extra trött så har dom inte märkt nåt. Så hela världen är det nog ine att han somnar sent nån gång.

Nu ska jag strax gå och lägga mig och påbörja en bok jag lånat av Lisabeth, Varför gråter inte Emma?

Boken om Arboga mamman som förlorade sina två barn p.g.a en galen tyska.

Det kommer nog bli kämpigt att läsa den, men jag vill verkligen det.


God natt, hoppas ni haft en lika bra helg som vi i solen och värmen!

Av Emilie - 2 september 2011 21:34

Det känns som det är lördag idag, men ICKE! för det är imorrn.

Tur e la det, tänk va kort att bara ha 2 dagars helg. Ja, för det är precis vad jag kommer ha framöver.... suck!


Men som jag säger till alla så ser jag fram emot min tid med Lukas på förmiddagarna som kommer.


Det blev inget bad idag för dom hade fått byta dag till onsdagar för småbarnssim. Synd!


Istället blev det morgongos i typ 1 h innan vi gick upp, lite inomhuslek med Jesper på förmiddagen. Strax efter 11 tog vi vagnen och hunden och gick upp till lekplatsen. Lukas röjde runt och gillade läget. Enda sättat att få honom därifrån var ifall vi gick förbi fåren (bääna) Han ville inte åka i vagnen utan han ville köra den, så det fick han. Han gick hela vägen från lekpaken till fåren och sen hemåt igen. Så himla duktig. Det blev favoriten potatismos och köttbullar till lunch. Han VRÄKTE i sig. Sen somnade han på ett par sekunder.


Kl. 15 hade vi blivit inbjudna på fika hos Sara och Johan.

Jättetrevligt! det var länge sen vi träffades. Det var nog på Visingsö ordentligt sist. Blev inte så mycket sagt när vi hämtade och lämnade Tösen där vid Italien resan.

Där stannade vi hela eftermiddagen. På väg hem tog vi med oss lite thaimat. Gott! Lite onödigt att lägga Lukas portion han fick av mig på golvet dock, det blev lite trångt på lilla bordet i köket.


Ikväll har vi tittat på Mamma Mu och va lätt det är att lägga Lukas när han faktiskt är trött. Nu somnade han på några sekunder igen.

Han lägger sig så snällt i sängen och vips så har han somnat.


Jag har pratat med Sofie ikväll, dom har fått komma hem, med Olivia. Gulsoten är borta och sondmatningen klarar dom själva, hon klarar även amma lite själv.

Så på söndag ska vi få träffa dom :)

Imorgon beger vi oss därför till Lerkil, mormor och sover där lördag till söndag så vi får lite extra tid med dom, det blir snabbt sent när man ska åka hela vägen härifrån till dom och sen hem igen.



Lukas testar motorcykeln runt vänplan.

  Gungar med grannen Jesper uppe på Fridhäll där det var Det stora barnkalaset i torsdags.   Det var soligt i lekparken idag      

Trevlig helg!

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards