Alla inlägg under september 2011

Av Emilie - 15 september 2011 21:53

Kkom inte på nån bra rubrik idag...

Först vill jag bara uppmana er att kolla in min systers blogg. Hon har äntligen kommit igång igen efter ett långt uppehåll. Life by Mrs M

Där kan man nu läsa om hennes hemska graviditet och förlossning.

Samt massa fina bilder på Olivia och härliga framsteg som lillan tar.


Idag var det riktigt segt på jobbet. Jag hade en stor uppgift. Att förbereda grillspetten imorgon. 205 st. blev det. En stor bit fläskfilé en zucchini bit och en champinjon på. Det tog typ 1 h.

När jag var klar var kl. 17. Efter det blev det inte jättemycket gjort. Jag fick checkat av min brandkontroll lista och pratat lite med Sofie bl.a

Jag pratade en del med en nattgäst som funderade på att starta en egen lite hotell-ish verksamhet hemma.


19.20 gav jag upp. Alla gäster hade kommit och alla var mätta redan så varför sitta där och glo. Jag begav mig hemmåt. Mina grabbar har cyklat till Farmor och Farfar. Farfar och Fidde skulle på HV och regnet kom så Rille och Lucke stannade där. Lukas och Farmor badade i bubbelbadkaret. Det är skoj!

Tills lukas halkade lite och blev rädd och när han var trött så var det nästan otrösligt.

21 åkte vi hem, lite sent ja, men ibland så går det ju. När vi kom till gatuljuset igen så såg jag att Lukas var heeelt däckad där bak.

Tur jag tog pyamasen med mig, så han fick den på sig efter badet.


På lördag kommer pappa och ska hjälpa mig att kapa syrener med motorsågen.

Vi ska hjälpa grannarna med, med ett av deras träd som håller på att krypa in p åhuset.


På söndag ska jag och Lukas ev. följa med mamma till GBG galopp och det är dags för tävling igen.


Vår fina och vår mindre fina buske. I bakgrunden ser ni den ena syrenen som ska kapas.


 


Nu är det ju natten. Gonatt

Av Emilie - 14 september 2011 08:52

Det är absolut Lukas nya favoritfilm. Han vill titta på bilar hela tiden.

Så vi gör väl det en stund idag. Vi har ju "sovmorgon" till jobbet/dagis.

Idag har Lukas premiär på barngympan. han kommer vara superblyg först men jag hoppas han kan komma igång efter en stund.


idag har jag nog mer krämpor än de flesta.

ont i armen efter att Herkules drog iväg igår när vi var ute och promenerade. Ont i foten efter att ha felbelastat den igår då det gjorde ont i stortån. Ryggen, trötta ben osv osv. Känner mig väldigt gammal idag :)

Men vi ska nog kunna hitta på lite bus här idag ändå innan det är dags att åka till jobb och dagis.

Av Emilie - 11 september 2011 22:28

det blev en gansa skaplig dag ändå.

Vi har haft våra oense stunder, men inga allt för stora brål.

Regnet kom och gick hela dagen, men när Lukas väl vaknat efter sin middagslur så lyckades vi ta oss ut iaf. Vi gick en kortis med Tösen, sen mekade vi med bilen. Massa lampor som behövde bytas. Nån har vart trasig sen vi köpte den för lite mer än 2 år sen. Så skönt att inte bli påmind över sin slöhet mer.

Dessutom bråkade bakluckan med mig igår, den ville inte stänga sig. Men det ordnade min store mekare här hemma :) Han är ganska händigt ibland.


Lukas stojade runt i bilen, låste och låste upp, körde fönster upp och ner. Sen gick vi in och åt glass. Vilket var typ Lukas andra mål denna dag, kl. 17. Han har inte vart så hungrig med allt snor och hostande.

Efter de där två tuggorna macka till frukost blev det cornflakes (i bare) till lunch samt ett par chokladbitar. Men till middag blev det pizza så då åt han rejält.


Imorgon blir det kalas för Richards syster Fia. 30 år gammal/ung.

Smidigt att våra systrar är lika gammla :)


Just det. Efter pizzan var det dags för söndags dusch/bad för mig och Lukas.

Mot slutet såg jag att det var nåt som var på gång med Lukas. Han hade redan kissat i vattnet en gång och vi bytt vatten. Så jag sa till honom att  man inte heller får bajsa i baljan, ska vi bajsa toaletten? Nej, var ju såklart svaret och sen tog han i.....jag är glad att han är stabil i magen asså.

Det blev ju lite klabbigt där bak ändå och där skulle han såklart sätta handen och ja....sen ropade jag på Richard :)

Jag bar in Lukas på skötbordet och Rille fick äran att ta hand om baljan :)


Shit happens eller vad säger man???



Lite plask i vattnet, blev han blöt? lätt som en plätt!


Richard påbörjar första busken. Glömde visst ta efter-kort.
Borde han gjort detta med sin axel...kanske inte.

Men det går ju fortfarande inte jämföras med en heldags arbete. Det tog inte speciellt lång tid heller.   


Pappabus! Här tar han i för kung och fosterland :)  



Lukas hade vart söt som tjej med :)


Nybadad och go!    

Av Emilie - 11 september 2011 10:15

Idag verkar det visst bli en sån där grå/mörk söndag inomhus.

Bara fyllld med film/tv.


Synd bara att Lukas inte verkar hålla med.

Vi tog dock sovmorgon till 9.20 Men jag var vaken ett bra tag imorse under tiden han hostade och hostade och jag til slut lyckades tvinga i honom lite hostmedicin.

Den hjälpte föga, han bara väser i luftrören idag, så han hade verkligen behövt komma ut lite. Vi får väl ta tag i det sen.

Ska försöka få i honom lite frukost först. Han har tagit 2 bett av mackan, vill inte ha sitt ägg men har dock druckit ett helt glas juice.


Jag jobbade igår och känner mig lätt trött idag. 15-23 blev det och 80-års kalas.

med 100 bjudna gäster som blev 80 tack och lov. Samt 2 småååå bebisar.

Undra om man själv skulle kunna bjuda så många när man fyller 80 :)


Igår gjorde vi ett misslyckat försök att snygga till ena jasminen här ute, den första blev så fin i fredags men den här var svårare. Nästa helg kommer pappa och hjälper oss med motorsågen och tar våra syréner. Hoppas det är fint väder då bara.


Ååååh suck va mycket nej, gnäll, min och dåligt lyssnande det har kommit här under tiden jag skrivit. Jag får nog snabbt försöka samla min energi och ta med oss ut lite. Han verkar inte vilja sitta still mer än 2 sekunder.


Av Emilie - 8 september 2011 21:08

Idag gratulerar vi Judit som fyller två år idag!


Vi hann med att åka till Småfolket idag då Lukas var ganska snorig så jag ville inte gå in till bebisen med honom. Men det var kul att träffa de andra barnen.

Bl.a var Hilda där som frågade om inte Lukas ska gå på barngympan för barn födda 2009. Och jag vill ju gärna att han ska vara med där, men det är på onsdagar, så det är upp till Rille. Men jag jobbar på det. Kanske kan flörta lite med fabro Fidde de första veckorna, *blink blink* vet inte riktigt hur det går till på gympan men kan ju vara bra att ha 2 fungerande armar kan jag tänka.

Gympan blörjar redan nästa vecka så jag ska jobba på övertalningen ikväll och ev. i helgen. Tills jag får min vilja igenom :)


Att jobba ikväll var skitsurt, hade inte så mycket att göra. Gav upp 19.45

Hoppas det hålls som det lovats att det är fint väder i helgen. Vill umgås med min skrutt mycket nu, hoppas inte snorande blir värre :)

Av Emilie - 7 september 2011 21:34

det var inte lätt att få nåt skrivet samtidigt som man tittar på Pianot på tv...


Det hade gått bra på dagis idag (jag vet att det heter förskola men det är så långt att skriva) Så vi kan nog behålla vår rutin, upp 7.30-7.45 tiden. Frukost 8.30 Ut kl10 typ. Vi tog en liten promenad med Tösen och förbi lekparken, men det var inte så skoj i regnet. Vi fortsatte gå till dagis. Han blev väldigt fundersam när jag lämnade honom där.

Att komma till jobbet kl. 12 var märkligt. Mitt in i ruschen typ. Man var ju inte uppvärmd riktigt. Det kändes helt skumt. Men man vänjer sig nog. Kvällen gick ganska bra. Jag hade ju en del pappersarbete att göra samt en kartong purjolök att hacka upp. Fastnade lite i facebook och expressen med när de otroligt sorgliga nyheterna om Stefan Liv kom. Så himla tragiskt. 


När jag kom hem lämnade precis några grannarna. Dom tände lampan i hallen och jag sprang in där en snabbis och kikade lite. Hoppas på lite längre träff imorrn. Ska även försöka hinna med Småfolket 10-11 typ.

Det blir inte många foton så här på veckorna men jag ska försöka bä'ttra mig på helgerna.

Idag när jag jobbade var Richards föräldrar här som sällskap och om hjälp behövdes. Kom hem till ett skinande kök. så HÄÄRLIGT!!!

Richard hade även vart duktig och städat här hemma. ME LIKE!


Nu dumpar dom det fina pianot i havet, så sorgligt!

synd på ett så fint piano...

Av Emilie - 6 september 2011 23:28

glömde berätta om att vi fick något vi väntat på idag.

Papper från sjukhuset.....


Dom är ju sinnessjuka.

Richard fick tid 21/9, om ytterligare TVÅ veckor.

9.15 och då ska han 1 h innan infinna sig på röntgen och ta nya bilder.

Detta kostar 300:-


Dessa kostnader skenar absolut.


Minns inte alla besök och piller och allt som betalats p.g.a dessa förgrömmade nötter.

T.ex att få ett sjukintyg till FK kostar 100:-

vi har vart på sjukhuset i Värnamo tre ggr med detta besök inkl. resor fram och tillbaka dit, vårdcentralen 1 gång samt telefonrådgivning för sjukintyget som vi fick betala nåt för.

smärtstillande, antibiotika nytt sim-kort osv.

Sån hiiiimla tur att vi är gjorda av pengar.

Vill inte veta vad som händer nu när Richard vart sjukskriven så länge.

När man väl får pengar från FK....


Vad händer om inget nytt ses på röntgenbilderna???

Då när vi väl är där har det gått nästan 10 veckor!!!!
vad hade hänt oss om det inte hände under semestern utan under normala arbetsveckor??


Usch och fy, godnatt!


Av Emilie - 6 september 2011 23:17

Grattis grannarna, dom fick i morse en liten flicka, standardmått typ 3,5 kg och 50 cm. Smidig förlossning med epidural.

Imorgon är första dagen vi får "sovmorgon"

bestämde att jag skulle sätta klockan på 7.30 så vi kommer upp i tid så dom får honom i säng när det är dags på dagis.

Det blev lite tokigt ikväll. Lukas var dyngtrött och precis när vi skulle gå in och ta på pyamas så kom Hampus och Jesper hem. Så blev ju tvugna att hejja och gratta, dom kom in på kaffe så vi fick höra allt. Dock kom Lukas upp i varv ganska bra igen. Han somnade inte förrän 21. Så då lär han vara trött imorrn vid middag vilket fall som helst.

Jag hoppas Nya familjen kommer hem innan 11 tiden imorrn så jag får träffa den lilla. Eftersom jag jobbar ända till 20 imorrn.


Imorgon tror jag det blir lekparken om det inte regnar allt för mycket. Eventuellt tar vi den svängen på väg till dagis så han får leka ute som vanligt vid den tiden. Leka ute gör ju vem som helst hungrig och trött.


Jag har samlat massa pappersarbete på jobbet, hoppas det inte blir alöt för långtråkigt.


På torsdag tänkte jag att vi skulle besöka Småfolket i kyrkan, ett tag iaf. Så han får busa av sig lite där.


Nu ska jag fortsätta min läsning i Varför gråter inte Emma.

God Natt!

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards