Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

Ännu en långhelg

Av Emilie - 1 maj 2012 22:05

Jag vet inte om vi behövde den eller om den krashat oss.

Det känns lite som både och. Det verkar som att Lukas vaknade en dag och insåg att han hade en egen vilja och att trots finns. Samtidigt så har det varit skönt i detta underbara väder som vi haft de sista dagarna.

I fredags flyttade vi ju hästarna till sommarstallet. Lukas och Rille cyklade upp efter ett tag. Det var trevligt att dom med ville komma upp. Rille fickc bygga lite och Lukas fick hjälpa till att köra bilen fram och tillbaka några gånger. Klockan blev mycket och kl. 20 satte vi oss i soffan nygligen hemkomna med pizza. Lukas var nog för trött för att äta så han åt nog inget alls. Tur vi fikade lite i stallet.


På lördagen kl. 10 var det kosläpp, Rille jobbade så det blev "bara" jag och Lukas. Han tyckte det var riktigt skoj även i år när kossorna(tjurarna) blev tokiga och hoppade runt.

Det blev fika i gräset och sen åkte vi med bort till stallet och jag och Lukas tog en promenad med Mathilda.

Vad som hände resten av dagen minns jag visst inte riktigt :)


Söndag...hmmm ja just det. Det var dagen då helvetet bröt lös.

Lukas bråkade konstant i stort sett. Det enda som får honom nöjd just nu är danonino yoghurt. Så nu får han nog inte åka med och handla på ett tag för dom står ju så praktiskt i hans höjd i affären. Nu får det nog bli lite ordning och reda här hemma och endast lördags godis.

Värsta brytet den dagen kom när han hade dragit ut några av jespers gatukritor men vägrade lägga tillbaka dom.

Han ville åka med Hampus som skulle klippa gräset. Men för att göra det var han tvungen att plocka upp kritorna. Vilket han fortfarande vägrade. Efter en stund med gnäll och pip sa jag att nä då åker vi till Sara och Johan istället så blir det inget åkande. Då börjar han stört gråta och skrika. Så in i sängen med honom och jag la mig i min för att samla mig. 15 min senare när han tystnat(Richard var med honom) så kunde jag komma upp och då kröp han upp hos mig istället, så vi kunde till slut komma iväg till Sara och Johan.

Det kanske inte var så stor grej men efter en hel dag men gnäll och gnabb var det droppen som fick det att rinna över.


Måndagen spenderades i stan, shopping stod på listan. Det handlades mycket!

Det som behövdes mest, laddare och batteri till min dator och skor till mig kom vi hem utan.


På kvällen bjöd vi hem Kim(lillebror) och Anna och lilla Nova.

Vi grillade såklart. Jag hade köpt ett rosé som jag såg så fram emot och så var det skitäckligt! drack inte ens upp ett glas. TYPISKT! Maten blev väl inte exakt som tänkt speciellt min "potatissallad" men Annas lime cheescake var riktigt god. Vi grillade även lite marshmellows vid tv bordet, som brukligt!


Tisdag var det idag då. Ännu mer tjurerier från Lukas. Så det var extra skönt att få komma iväg till stallet och rida en sväng i tysthet, ensam!

När jag kom hem var det dags för ännu en fikaträff hemma hos Sara och Johan för nu skulle även Linda komma och hälsa på. Lukas slog på stort. Han blev lite besviken förra gången när det bjöds på paj och han velat ha bullar och kakor. Så idag hade sara handlat gifflar och kex till honom. Han åt "bara" 8 st. Det var ganska spännande att se hur många han skulle få i sig. Men nu är det slut på det goda några dagar. För i helgen är det kalas i Göteborg.

Då är det dags att äntligen fira Sofies och Jamies 30 års dag och inflyttningsfest. Sofie fyllde ju 30 på BB i väntan på Olivia. Vi ska även passa på att träffa Therese, Cornelia och Felix, vi ska åka båt med dom. Ni skulle sett hur glad tjurfisen blev när jag berättade det, att vi i helgen skulle åka båt....med Cornelia. Så det ser vi fram emot.


Håll nu tummarna för att det var de dåliga sov&ät tiderna som fick Lukas ut balans.



Lukas redo för en tur på Mathilda. Snyggve min med :)


 

I lekparken med Johan. Lukas fick oss alla 3 vuxna att åka rutchkanan :)


 


Meka lite med bilen, i pyjamas :)


 


I lekparken med Jesper idag 

 
 
Sofie

Sofie

2 maj 2012 08:26

Jasså var det dags för trottsåldern nu :) när ska ni åka båten då? Får inte vi följa med?

http://lifebymrs-m.blogspot.com

Emilie

2 maj 2012 22:07

Inget bestämt ännu, vilken tid, men när vi är redo skulle jag tänka. ni får mer än gärna hänga med. Lukas ville helst att alla hans kompisar skulle följa med :)

 
jessica, mamma i  Familjen vanlig

jessica, mamma i Familjen vanlig

9 maj 2012 20:50

Får nog ta med dig på lite skoshopping (o annat med om du vill), att komma hem utan skor när man letat går bara inte för sig!!!
Härligt ni verkar haft i lekparken oxå, vi är hemma i helgen om det passar med lekdejt på söndag kanske? Kan väl höras på fb,
kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards