Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Barnens festivaldag i Huskvarna

Av Emilie - 15 maj 2012 22:37

I söndags var jag och Lukas med farmor och farfar och kusin Ebba i Huskvarna Folkets Park på Barnens Festivaldag.

Lukas var trött efter att ha vägrat vila lite i bilen på väg in. Så han verkade inte jätteimpad av allt ståhej men i efterhand så gillar han det.

När vi kom in, tack och lov hade vi förköps biletter och gick före den låååååånga kön, bjöds det på glass och godispåse. Lukas åt halva sin strut sen fick jag resten.



Det fanns gratis ansiktsmålning, Lukas var inställd på en tiger, men dom gjorde bara små figurer, så det fick bli en stjärna, istället för hjärta, fjäril el. hv71 loggan.

 


En brandbil med barndmän fanns såklart på plats.

   



Vi sprang på Lukas faster i parken vid ponnyridningen, hon tog med sig barnen på lite fiske. Lukas höll på att somna hos mig i den långa kön. Men han fick nog den bästa "fisken" en blinkade "slajmboll" med spröt på, som han så många gånger lekt med hemma hos Fidde och Bettan.

 


Det fanns uppblåsta hinderbanor.

 


Och hoppborg

 


Vi fick t.o.m njuta av några toner från Sean Banan :)

   



Idag har jag och Lukas varit hemma. Han hade så nedrans hosta inatt. Krupp aktig, men hör hur igensatt halsen är. Så han och Rille satte sig ute en stund, det släppte lite med inte helt. Under dan var han pigg och glad ändå. Hostade lite ibland, men inte så farligt. Så imorgon kan han gå igen, om det inte blir samma inatt.

Imorgon kommer nämligen Sofie och Olivia och hälsar på. Dom stannar ända till söndag, fast på lördag åker vi alla hem till mamma och pappa på middag. Så dom får äran att hämta Lukas på dagis med.

Vi ska nog även hinna med lite trädgårdsarbete och kanske lite bad. Trevligt ska vi ha i alla fall.


Trevlig helg på er allihopa!

 
 
Anna - Novas mamma

Anna - Novas mamma

16 maj 2012 20:21

Vaaa? På lördag? Till oss sa hon fredag! :P

http://www.viplusett.blogg.se

Emilie

17 maj 2012 12:05

hon hade ångrat sig :) så fredag it is!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards